[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
WIE WEET BLAUW DASHBOARD : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:43

WIE WEET BLAUW DASHBOARD

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

WIE WEET BLAUW DASHBOARD

Berichtdoor hansie1962 » 11 jun 2011, 00:07

Geachte Heren,
Omdat de verkoper van het blauwe dashboard dat ik eindelijk had gevonden, het zelf nodig had, ben ik weer opzoek naar een blauw dashboard.
Wie weet er eentje ??? Al een half jaar ben ik naar dat ding aan het zoeken, zonder resultaat.
Trouwens heeft er iemand ervaring met de dashboard cover die via de usa te koop is.
Laatst las ik dat je dat ding helemaal niet ziet zitten. het ziet eruit als het orginele dashboard, klopt dat ???
Grtz, hans
hansie1962
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Ja

Re: WIE WEET BLAUW DASHBOARD

Berichtdoor Zozo » 12 jun 2011, 12:41

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar eind vorig jaar had ik 280CE op het oog met ook een behoorlijk gescheurd blauw dashboard en verder gerestaureerd met een zwart leren interieur. Heb toen ook info gezocht over een en ander.. Kwam terecht bij Benzworld.org en daar sprak men alleen maar lof over die covers.. Maar goed uiteindelijk deze wagen niet gekocht (te duur, te veel werk)

http://www.benzworld.org/forums/w123-e- ... overs.html

Ongescheurd blauw is erg zeldzaam aan het worden, het schijnt ook de besmettelijkste kleur te zijn die Benz ooit heeft uitgebracht en graag te scheuren. Ik heb nu ook een blauwe en deze is ook 2 kleine scheurtjes (1 cm) aan het vertonen achter het klokkenspel bij de voorruit.
Wanneer je besluit om toch het een compleet dashboard te zoeken kan je deze Duitser eens in de gaten houden of contact met hem opnemen. Hij heeft regelmatig dashboards in de aanbieding.
http://www.w123-ersatzteile.de/

Hier is er eentje uit duitsland die ook die covers aanbied
http://autolovers.de/shop/article_16-30 ... D16-300%26

Beetje vreemd is dat hij ze op zijn website voor € 204 aanbied en op ebay voor 1/4 van die prijs in het zwart.
http://cgi.ebay.de/ARMATURENBRETT-DASH- ... 3cb8633fad

Succes..
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Berichtdoor Gieuw » 12 jun 2011, 12:48

Dat is omdat die op de site van hard plastic is en die op ebay is een op maat gemaakt kleedje.
Die covers hebben ze ook veel bij http://mercedes-only.com/ omdat die veel autos importeerd uit zonnige staten.
Gieuw

Berichtdoor Jaap 230E » 12 jun 2011, 15:48

Goede middag Hans,

Is het wellicht een optie, om een zwarte blauw te spuiten?

In Enschede zit een Mercedes sloperij genaamd Pril,misschien kan hij je helpen?

Succes er mee!

Hartelijke groet,

Jaap 230E
Jaap 230E

Berichtdoor hanss70 » 12 jun 2011, 16:33

Op marktplaats staat er één te koop, (Advertentie: 451756691) van mercedeshobbyclubkerkdriel

Je moet alleen uitkijken wat hun onder, net, verstaan. Ik heb er in het verleden eens gevraagd om het deel onder het dashboard, boven je knieen dus, ze stuurde het verkeerde deel op en reageerde niet meer op email. Denk dus dat ze geen retouren afdeling hebben :whistle:
hanss70

Berichtdoor SgtPeppers » 14 jun 2011, 10:22

Je zou ook eens de heren van www.mercedesmotoring.com een e-mail kunnen sturen, dat bedrijf restaureert veel W123's tot in totale perfectie (echt ongelofelijk als je de foto's bekijkt) en die zullen toch ook wel zo adresjes hebben...
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Theredone51 » 14 jun 2011, 16:38

Theredone51

Berichtdoor Hans230CE » 15 jun 2011, 20:43

Toontje heeft ergens een buurman dicht bij, die leverde leerverf :shock: , dus misschien dat........
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor hansie1962 » 20 jun 2011, 14:16