[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekstroom : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:53

lekstroom

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

lekstroom

Berichtdoor LexJeff » 16 jun 2011, 21:30

hallo benzliefhebers

ik heb al een paar keer een legen accu gehad
de dynamo is goed die heb ik door gemeten
en de accu is ook nog vrij nieuw
ook gezocht naar lekstroom ik heb 1.6 ampere lekstroom een voor een de zekeringen er uit maar geen verschil.
wat zou dit kunnen zijn

mvg jeffrey
LexJeff
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: lekstroom

Berichtdoor Toyman » 16 jun 2011, 22:46

ik zou deken dat je de laatste tijd iets verandert of ingebouwd
Toyman

Berichtdoor Toontje » 17 jun 2011, 06:21

dat is bijna 20 watt das best veel dat is al geen lampje wat blijft branden
ja dan is het toch zoeken naar een redelijke verbruiker en als je zeker weet dat de dynamo goed is dan weet ik het ook niet
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor JaapW114 » 17 jun 2011, 14:19

Het lijkt mij toch vrij simpel. Een amperemeter in serie met de min- of plusaansluiting van je akku zetten. Alle verbruikers uitschakelen, alle zekeringen uitnemen, stroom zou dan theoretisch nul moeten zijn. Stuk voor stuk de zekeringen weer inschakelen, dan zal er toch op een gegeven moment een stroom moeten gaan lopen.
Kijk ook eens naar da massa kabel van de akku waar deze aan het chassis zit, is deze aansluiting corrosie vrij en zit deze goed vast. Ook de akkuklemmen goed schoonmaken wil wel eens helpen, sluit je in ieder geval overgangweerstand uit.
JaapW114

Berichtdoor henkiebenz » 19 jun 2011, 12:08

Hallo Lexjeff,
Bij een ander merk auto uit de jaren 80 met dit probleem was er een diode (soort elektrische terugslagklep) aan de dynamo kapot
Alles funcitoneerde goed maar na langere stilstand was de accu leeg.

hopelijk heb je wat aan deze info.

MB groeten
henkiebenz
henkiebenz

Berichtdoor Wietse » 19 jun 2011, 15:55

Hoi,

Ik heb achteraf een jaar lang zitten kl.... Mijn temp.zender zat te slaan, hoe meer gas hoe warmer die aangaf, ook de brandstofmeter het zelfde. andere klok erin, geen verschil, andere zender, geen verschil, nieuwe accu gekocht want die was al 6 jaar en liept steeds leeg, tot dat ik dus rook zag tijdens het voorgloeien. staionair kabel verschroeit. wat was het nu?? Massakabel van motor naar carrossorie zat los. hij kon zijn stroom niet kwijt dus gaat zijn eigen weg zoeken.

alles werkt nu weer naar behoren dus.... massakabel controleren, want anders krijg je het zelfde

wietse
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Keer terug naar Techniek