MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 12:26

Suggesties voor een bezoek aan Mercedes Museum

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Suggesties voor een bezoek aan Mercedes M

Berichtdoor Topasbrauner » 16 mei 2006, 16:26

Ik heb kontakt gelegd met het museum en zal spoedig antwoord krijgen. Ik kan nergens vinden of het wel wat kost hoor. Bij mijn weten is het gratis.
ik heb ook om een rondleiding gevraagd, ook door de fabriek. Dat heb ik al eens eerder gedaan en is echt fantastisch. Toen was het op de perskaart, of dat als club mogelijk is is afwachten. Ze zijn er nogal streng mee.
Verder heb ik aangekaart of ze speciaal voor ons een paar modellen van hun kollektie 123 (en voor de medeliefhebbers met mij de 114 115) uit hun opslagkelder willen halen. Laatste keer dat ik er was was in 97 en toen vielen we met de neus in de boter. Er werd een model opgehaald van de 123 serie uit de opslag op het toenmalige fabrieksterrein. Dan zie je dus een nieuwe 123 staan. 0km gelopen. Tot die dag niet meer aangeraakt, zei de monteur die de wagen aan het opladen was. Wat ermee ging gebeuren vertelde hij niet, maar ik denk dat dit de manier is waarop o.a. Henk Grootten zijn wagens krijgt. Kijk maar eens op zijn website voor nieuwe MB's uit die tijd. Ze zijn niet eens heel duur, dus wat zou die Grootten ervoor betalen?

Enfin, ik hoop dus op een mogelijkheid tot bezichting van deze nieuwe wagens. Er schijnen er nog heel wat te staan, zei die man toen. In 97 in ieder geval...

Job
Topasbrauner

Antwoord:Suggesties voor een bezoek aan Mercedes M

Berichtdoor mdeijkers » 16 mei 2006, 17:18

Nieuwe W123 zou ik wel eens willen zien !

Zo soort verhaal ken ik persoonlijk ook !
Een kennis van mijn vader had pas nog een NIEUWE ford Tounus gekocht!!!! Deze kwam uit een garage bedrijf die in de jaren 70 die wagens verkocht echter het bedrijf ging dicht door omstandigheden. De vrouw heeft het bedrijf een kleine 25 jaar laten staan en toen alles begonnen te verkopen en daar zaten dus echt nieuwe wagens tussen met 0/10 km op de teller :D Je kunt af en toe nog geluk hebben hier mee dat blijkt !
mdeijkers

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto