[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Waarde W123 300TD Turbo en andere modellen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:25

Waarde W123 300TD Turbo en andere modellen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Waarde W123 300TD Turbo en andere modellen

Berichtdoor PaulvB » 19 jun 2011, 00:14

Ik ben nu al een tijdje aan t hobbien met de 300TD turbo. Maar kan in geen enkel klassieker boekje/blaadje/ website etc. Een richtprijs vinden voor de (reeel) waarde van dit model. Natuurlijk zie ik regelmatig ronkende texten waarin autos op 15.000 en meer getaxeerd zijn. Omdat t n klassieke auto is speelt de factor emotie ook mee, en is t dus ook n beetje "wat de gek er voor geeft"
Ik ben door veel ervaring(en) tot een volgende conclussie gekomen:

"Mint Condition" : 8500 euro = Uit t doosje

"Well used" : 5500 euro = Technies 100%, Hard maar uiterlijk wat aandacht nodig

"Project": 3000 euro= Heeft veel aandacht nodig op alle vlakken, maar nog goed te overzien

"Sloop": 1500 euro= heeft meer dan 7000 euro investering nodig om Mint te woeden (of Toontje)

En hiertussen is natuurlijk een glijdende schaal aanwezig, want bijv een project met een lekke veerbool en wat plaatschade is goed een Well used te maken etc.
Ben zeer benieuwd wat de reacties hier op zijn, om zo to een goede richtprijs (ook voor de andere modellen natuurlijk) te komen voor de nieuwe/jonge instappers
Laatst bijgewerkt door PaulvB op 19 jun 2011, 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.
PaulvB
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: Waarde W123 300TD Turbo

Berichtdoor Toontje » 19 jun 2011, 06:50

hoi hoi
is simpel tot 4dzd koop je veel werk
van 4 tot 7 een redelijke goede met wat dingetjes
daar boven moet die goed zijn en welke auto je ook koopt laat er iemand naar kijken wie er zicht op heeft kost je een paar cent maar dan weet je ook wat
vergeet gewoon niet dat de wagen die te koop staan meestal een achterstallig onderhoud hebben en als het niet aantoonbaar is geloof dan weinig van de verkoop praatjes (foto's bonnen)
een auto die mooi zwart is gemaakt en er is geen foto van wat het ervoor was is dubieus.
een auto die lang heeft stilgestaan reken maar op paar duizend euro kosten aan vervangen onderdelen ga er binnenkort hier ookeen topic van doen is er pas 1 bij mij geweest.
apk zegt niets van de wagen das gewoon een lachertje
een goede station en op alle punten goed die heeft gewoon een waarde van 10 tot 12 dzd euro maar dan moet die dus gewoon goed zijn en geloof mij de eerste wagen die roest vrij is moet nog op de brug komen bij mij
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Waarde W123 300TD Turbo

Berichtdoor PaulvB » 19 jun 2011, 19:18

Hoi Toontje, bedankt voor je visie (ben overigens een groot fan van je project topics, waardoor ik al menigmaal flink geholpen werd). Hoop dat er nog andere leden ook hun visie hier willen spuien , ook wat betreft de bezine versies, sedans en coupe's.
PaulvB
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: Waarde W123 300TD Turbo en andere modellen

Berichtdoor groen_300TD » 19 jun 2011, 21:05

Het verhaal van Toontje onderschrijf ik.
Ben nu sinds twee jaar in het bezit van een 300TD. Heel wat afgezocht en veel zooi gezien. Omdat ik wel wat aan de auto kan sleutelen, maar ook veel andere projecten ernaast doe (fotografie, mijn kinderen, fietsenreparatie) wilde ik wel een goede. Onder de €8000 wist ik na verloop van tijd dat het kijken niet waard was. Boven dat bedrag was het nog meer op je tellen passen, je mag dan idd verwachten dat als je een matje optilt bv je niet op de straat kijkt. Let wel: veel verkopers weten ook de zwakke plekken en weten die soms ook goed te maskeren.
Maar goed, na verloop van tijd, en ik heb dus bijna een jaar intensief gezocht, vond ik een goede 300TD. Nieuwe banden eronder, beurtje en rijden maar.......
In het begin wel wat kleine technisce dingen gehad, centrale vergrendeling, achterslot kapot, wiellager, spoorstangen. Maar alles was goed te behappen en is dan ook relatief goedkoop.
Eigenlijk op zoek naar een goede carrosserie, en daar moet je veel tijd in steken, met evt wat mindere techniek dan andersom.

En het is natuurlijk wel wat een gek ervoor geeft en hoe de markt is.
Toen ik overging van een 4 jaar oude Peugeot 406 diesel met alle denkbare opties naar de 300TD zei de peugeot dealer doodleuk: €2500......, want zeiden ze: de markt wil geen zware diesels.....

De mijne is getaxeerd op €12000. Maar dat heb ik er niet voor betaald ;)

Richard
groen_300TD

Berichtdoor huperdepuup » 19 jun 2011, 23:38

Hoewel ik een autoriteit als Toontje eigenlijk niet mag tegenspreken, ben ik het niet helemaal met hem eens.
Heb 2 keer een W123 gekocht die lang heeft stilgestaan. Allebei meer dan 10 jaar.
Heb er geen spijt van. Je komt wel wat dingen tegen, ofwel alles waar een rubbertje in zit dat gaat lek. En er zijn best veel dingen waar rubbertjes in zitten.
Dat was in mijn geval gelukkig niet telkens een paar duizend euro. Als je een beetje op de duitse ebay kijkt kom je een stuk lager uit,
als beginnen ze daar langzaamaan ook door te krijgen dat er genoeg liefhebbers zijn voor dat spul.
Stond tegenover dat je over een showroomachtige auto beschikt.
De prijzen in het 'mint-segment' hou je wat mij betreft te laag aan. Maar er zijn ook gekken die een W123 op marktplaats voor meer dan 15.000 euro aanbieden.
Momenteel staat er ook eentje op. Lijkt mij onverkoopbare handel voor dat geld.
huperdepuup

Berichtdoor Toontje » 20 jun 2011, 06:39

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Quinten » 20 jun 2011, 15:01

Je kan ook mazzel hebben en buiten het gerechtsgebouw een man treffen met een bordtje om zijn nek:

Te koop 300TDT

Geheel gerestaureerd en een vermogen in gestoken, nu heb ik 1500 euro nodig om mijn Faillissement over een uur te voorkomen :mrgreen:
Quinten

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 20 jun 2011, 20:14

De waarde van een W123?
Pff das heel lastig hoor.
Particulier zal dat weer een stuk lager zijn dan kopen van een bedrijf. Bedrijven vragen soms hoge prijzen omdat ze denken dat ze een winnend lottolot verkopen. Particulier bieden ook heeel veel zooi aan. Ik denk dat veel eigenaren niet eens weten hoe slecht hun wagens zijn.
Ik ben het met Toon eens, een roestvrije W123 zul je niet vinden. Zelfs het exemplaar die in het MB museum staat heeft roest haha.
Ik denk dat eentje waaraan alles gedaan is en dus nagenoeg roestvrij is, goede raam en deurrubbers heeft, raamsnorren raamgeleiders, schokdempers, goed chroomwerk, geen rammeltjes als je aan het rijden bent best wel wat geld kan opbrengen.

Maar koop je een mooie auto waarvan alle raamrubbers bijvoorbeeld nog van moeten vervangen worden, dan is dat alweer een aardige kostenpost. Helemaal als je het moet laten doen met goede onderdelen.
Of een prachtig gespoten auto welke is gerepareerd met allemaal immitatieplaatwerk.... Leuk voor twee jaar.

Conclusie: Je kunt pas zeggen hoeveel een W123 op moet brengen als je er naast staat en veel verstand van deze auto`s hebt.

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Berichtdoor PaulvB » 20 jun 2011, 23:49

Ik denk dat t leuk is als we met de gezamelijke ervaring particulieren RICHTprijzen zien samen te stellen. Daar hebben mijn inziens de zoekende (nieuwe) leden het meest aan. Ik heb in mijn 30 jaar ervaring weinig vertrouwen in de "proffesionele" gebruikte autohandel (een uitzondering daargelaten). Als zo'n bedrijf bijv. 1 jaar garantie zou geven dan rechtvaardigt dat wel een meerprijs van 3-4000 euro tenopzichte van particu. Maar meestal is t snel overgespoten carosserie delen, overgelaste plaatjes, heel veel siliconen kit, cockpitspray ,bandenzwart en garantie tot de deur. Excuses als "ik heb die reserveband er nooit uitgehaald"terwijl je door n gapend gat naar de grond staart en "ik zie dat ook voor t eerst"als je kinderkopjes ziet als je de rubber imitatie voetenmat opzijschuift gaan er bij mij niet meer in. Let wel dit gaat om auto's met n vraagprijs van rond de 5000,- Euro (dat is 11.000 gulden in echt geld). Ik denk ook dat t zinnig is om n samenvatting te maken van waar op te letten bij aanschaf, alhowel dit over alle topics verspreid al aardig uit de doeken wordt gedaan.
Laatst bijgewerkt door PaulvB op 21 jun 2011, 13:09, in totaal 1 keer bewerkt.
PaulvB
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor wwwW123 » 21 jun 2011, 10:29

...probleem is, dat een niveau of staat of rapportcijfer aan een wagen plakken subjectief is. wat voor de een 'showroom' is, is voor de ander 'zeer goed'. en al helemaal met het midden segment...wat voor de een (lees hierboven) 'een paar dingetjes fixen' is, is voor de ander misschien al 'opknapper' bijvoorbeeld. de ene persoon is in paniek als de wagen stottert, de ander vindt het 'normaal' om even een remrevisie te doen. de een moet alles uitbesteden bij garage X voor prijs X en de ander doet het samen met iemand zelf in het weekend. dus...
daar zullen we het nooit eens over worden.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor PaulvB » 23 jun 2011, 03:33

Kijk dat vindt ik nu een beetje een dooddoener. Probeer juist door middel van dit topic een compacte informatieverzameling te krijgen door middel van de ervaringen van de verschillende forum leden. Wat betaalde ze voor de auto, wat heeft gekost om m goed te krijgen. Waar gingen ze mee de mist in,Wat denken zezelf dat ie nu waard (mag ook emotionele waarden zijn hoor) is etc...Maar ja, misschien is daar helemaal geen behoefte aan???
PaulvB
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor wwwW123 » 23 jun 2011, 09:22

wat ik wil zeggen; heel globaal kun je wel wat richtprijzen geven, maar er zit een grote marge op. ik zie dat niet als dooddoener, maar als realiteit en ervaring.
ik krijg bij mij mensen over de vloer, die soms meer dan 10 mille voor een wagen betaald hebben en ik zie nog genoeg beginnende (nu nog kleine) dingen. ik zie ook mensen die 1500 betaald hebben en wat ik nog mee vind vallen. daarnaast schommelen de prijzen ook nog. met betaald nu bijv. voor een W124 diesel weer
verhoudingsgewijs veel.......het is dus ook een momentopname.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto