Het is nu 24 nov 2024, 17:24
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door David » 22 jun 2011, 12:50
Hoi hoi,
Ik ben bezig om de deuren van mijn in aanbouw zijnde 300TD T netjes af te hangen. Ik ben inmiddels zover, dat de kieren rondom overal netjes gelijk zijn en dat de deuren netjes aansluiten bij voorspatborden en motorkap.
Wat me nog niet gelukt is, is om de deuren ook netjes in het slot te laten vallen. Ik moet ze te hard dichtgooien, anders blijven ze in het eerste slot hangen en sluiten ze maar half. Ik ben wat op en neer aan het schuiven met de slotvangers, maar ik krijg er nog geen goeie van, zeker als ik het vergelijk met hoe de deuren van mijn 230E sedan sluiten.
Heeft iemand van jullie misschien bruikbare tips?
Groeten David.
-
David
-
door Diospuszta » 22 jun 2011, 13:52
Hallo David,
Heb je misschien nieuwe rubbers gemonteerd?
Dan is het wel logisch dat de deur terug springt.
Als ik een of meerdere deuren afstel doe ik dat altijd zonder de slotvangers, dan kan dat met het afstellen van de deuren in ieder geval geen probleem zijn.
Als alle deuren goed hangen dan ga je met de slotvangers aan de gang.
Maar het terug springen naar het eerste slot komt het meeste voor met nieuwe rubbers, gaat na verloop van tijd vanzelf beter.
Groet Diospuszta.
-
Diospuszta
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 546
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Raytheman » 22 jun 2011, 18:50
ik heb hetzelfde probleem bij de linkerachterdeur. Rubbers zijn allemaal even oud dus ik denk niet dat dat -bij mij- het geval is..
ik ga het slot er eens uit halen en goed reinigen. Kijken of dat helpt
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
-
Raytheman
- Gold Boarder
-
- Berichten: 386
- Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
- Woonplaats: Zwaag
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Gieuw » 22 jun 2011, 18:58
Ik had dat ook afgelopen winter toen was een klein kunststof randje afgebroken aan de onderkant van de slotvanger, toen moest ik hem ook hard dicht gooien en zelfs dan lukte het niet altijd.
Natuurlijk precies in de paar dagen dat het zo hard sneeuwde.
-
Gieuw
-
door Bigm1977 » 23 jun 2011, 18:13
Het heeft volgens mij weinig met de rubber te maken, eerder het kunstof randje waar Gieuw het over heeft. Wat je kunt proberen is om de slotvanger van achter naar voor monteren of anders om en kijken of het probleem zich nog steeds voor doet. Tenzij je een coupe heb dan zal dit niet gaan omdat je geen achter deuren heb.....
Ik mag weer Dieselen....
-
Bigm1977
- Junior Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 mei 2010, 22:30
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door David » 24 jun 2011, 08:42
De slotvangers moeten inderdaad netjes worden afgesteld op de juiste hoogte en onder de juiste hoek, zodat de slotpen er vanzelf ingeleid wordt en de deur niet extra onder spanning komt te staan.
Tot zover de theorie, maar hoe kan ik dat nou het beste doen? Is dat een kwestie van meten, of de slotvanger losjes monteren, dan de deur dichtgooien voor de juiste hoek en vervolgens nastellen, of streepjes zetten en blijven proberen (trial ans error)? De slotvangers zelf zijn prima in orde, niets mis mee gelukkig (hoewel ik 4 reserveslotvangers heb uit de donor).
Groeten David.
-
David
-
door Bigm1977 » 24 jun 2011, 10:18
Check de slotvangers van de onder kant eens.
Zie deze link, gaat ongeveer over het zelfde issue:
http://jagg.nl/index.php/forum?func=vie ... &id=111833
Ik mag weer Dieselen....
-
Bigm1977
- Junior Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 mei 2010, 22:30
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten