Hallo mede Benzers,
In Spanje heb ik nu eindelijk een T zien staan, hij is denk ik behoorlijk slecht. In ieder geval zit er een behoorlijke deuk in de rechter deur. Ook heeft de auto 'pocco oxidados', en dat betekend vaak weinig goeds. En er staat meer dan 4 ton op de teller. Maargoed, ik ga er zaterdag heen, dus dan weet ik meer.
Goed, on-topic. Nu de aanschaf van een T toch behoorlijk dichtbij begint te komen, ben ik mij aan het oriƫnteren op de onderdelenmarkt. En dat is een behoorlijke wirwar van merken, winkels, wel of niet origineel, A merk, B merk, tweedehands.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een overzicht van bepaalde imitatiemerken, en de daarbij horende kwaliteit, de goedkoopste leverancier, ga zo maar door. Verder ben ik op zoek naar de grens tussen wat ik imitatie moet kopen en wat origineel.
Ik heb ook eens gehoord dat iemand zijn onderdelen in Duitsland koopt, zijn dat dan Mercedes onderdelen of imitatie onderdelen? En is het in Duitsland allemaal zo veel goedkoper?
Ik weet het, de keuze imitatie of origineel is natuurlijk behoorlijk persoonlijk, maar wat zijn de echte dingen die je gewoon niet imitatie moet willen kopen?
Groet, Laurens