Hallo Mede Benzers,
Ik ben net weer terug uit het verre Spanje dat steeds dichterbij lijkt te zijn, dit keer met een witte, maar dat is niet wat ik wil vertellen. Tijdens het tripje van een korte week heb ik twee nachten bij Bart (MBvO) mogen slapen (waarvoor dank), en natuurlijk hebben we ook een ritje in zijn 300D gemaakt, trouwens echt een hele mooie kar. Bart heeft één probleempje met de auto, en dat probleem heeft die nieuwe witte 300D ook.
Tijdens het gas geven in de lage toeren (dus kracht zetten met weinig toeren) van een willekeurige versnelling hoor je een zagend/ schurend/ niet fijn geluid uit de bak of het cardan. Waar precies is niet duidelijk. Bart weet het niet, ik al helemaal niet. Ik heb het idee dat het beperkt blijft tot de eerste vier versnellingen van de 5 bak.
Ik heb de witte 300D gister laten aankoopkeuren bij Klasse Klassiek en Harrie heeft er een stukje in gereden, ook hij weet niet wat het is. "Wellicht een resonantie van een hitteschild", was een mogelijke oorzaak. Er zaten twee dagen tussen het moment dat ik heb gereden in Bart zijn auto en de proefrit van de witte 300D, maar ik denk dat het om hetzelfde geluid gaat.
Ik heb ook een filmpje online gezet van Bart zijn auto, het is niet goed te horen, maar wellicht is het zo duidelijk voor de echte pro's? Het probleem doet zich nu voor bij twee Spaanse W123's (beide uit hetzelfde gebied), zou het ook met het klimaat te maken kunnen hebben?
http://www.flickr.com/photos/laurenskoo ... hotostream
Groet, Laurens