[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
230E verzuipt? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:22

230E verzuipt?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230E verzuipt?

Berichtdoor W20116v » 26 jun 2011, 08:06

Hallo Allemaal!

Mijn 230E verzuipt zichzelf bijna tijdens het rijden.
Het probleem doet zich voor als ik half of volgas geef tijdens het rijden! Rij ik met een EI onder het gaspedaal dan is er niks aan de hand, zodra ik wil versnellen en het gas iets te vlot indruk dan sputtert hij ernorm. Zowel koud als warm.

Waar kan dit mogelijk mee te maken hebben, betreft een 230E uit 1984

Alvast bedankt.
W20116v
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 25 jun 2011, 19:53
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor De Boskabouter » 26 jun 2011, 10:47

Klinkt niet als verzuipen, maar juist als een te arm mengsel. Als je flink gas geeft, moet er juist extra brandstof worden bijgespoten. Gebeurt dat niet, dan houdt je motor in. Ik weet te weinig van de K-Jetronic om je verder te kunnen adviseren. Maar daar zijn er genoeg van op het forum die dat wel kunnen.

De Boskabouter
De Boskabouter
 


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor ToonCoupe » 26 jun 2011, 14:09

Hallo,

dit klinkt meer als een slecht functionerende ontsteking. Die kan nog wel een redelijke vonk maken bij lage lasten (= weinig druk in de cilinder = relatief weinig elektrische weerstand voor de vonk), maar niet bij hogere lasten.

Dus: zijn de bougies goed? Is de rotor en de verdeelkap in orde? Kabels? Als dat allemaal zeker in orde is graag weer een bericht plaatsen hoe het dan is.

Ben benieuwd

groeten
ToonCoupƩ
ToonCoupe
 


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor W20116v » 26 jun 2011, 15:48

Dat is allemaal goed, vanmorgen nog gekeken.
Bougies zien er goed uit!
Kabels idem alsmede de rotor en de kap.
Bobine ook....

Wat kan ik nog meer testen ?
W20116v
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 25 jun 2011, 19:53
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor De Boskabouter » 26 jun 2011, 16:59

Check de vacuĆ¼mslangetjes van het inspuitsysteem op scheurtjes. Kan ook zijn dat er ergens valse lucht wordt aangezogen in het inlaattraject. In beide gevallen kan je motor bij het gas geven een te arm mengsel krijgen.

De Boskabouter
De Boskabouter
 


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor W20116v » 27 jun 2011, 16:56

Zal ik vanavond eens naar kijken als ik tijd heb, zag 123 niet veel vacuumleidingen lopen..
Welk type bougies wordt aangeraden?

Gr Marcel
W20116v
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 25 jun 2011, 19:53
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor Leon » 27 jun 2011, 23:18

Hoe ziet je luchtweger eruit?
Leon
 


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor Trouwkoets » 27 jun 2011, 23:41

Marcel. zit er misschien een (overjarige) katalysator in met een regeling die werkt op de warmloopregelaar?

Caspar
Trouwkoets
 


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor W20116v » 28 jun 2011, 06:42

Gisteren alle 4 de injectors eruit gehaald incl de leidingen en deze ultrasoon schoongemaakt, weer terug gezet.
Auto doet nog steeds hetzelfde en lijkt op 3 cilinders te lopen?

Zal vanavond eens de bougies vervangen als mede de kabels ( van een goedlopende 190E ) afhalen met het zelfde blok...
W20116v
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 25 jun 2011, 19:53
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 230E verzuipt?

Berichtdoor W20116v » 28 jun 2011, 20:24

OPGELOST :twisted:

Vandaag nog een keer de bougies eruit gehaald en zag nu dat er eentje wat haarscheurtjes vertoonde...
Toen 4 nieuwe NGK`s erin gezet... niets!
Toen toch maar de *nieuwe* bougiekabels vervangen door een setje vanaf mijn 190E. Ik wist dat er op mijn 190E originele Beru`s zaten.
Alle 5 de kabels vervangen en ja hoor!!!

Het probleem zat hem dus in de kabels! merk kon ik niet vinden maar er stond op Made in Italia en was een silicon/koper kabel?

Net 2 rondjes gereden en de auto reed weer zoals het hoort :) Ben onwijs blij nu!

Nu kan ik de auto dus gebruiken en zo nu en dan wat vervangen. Rechter voorscherm, 3x krikpunten, 2x wielranden achter en een plekje bij de achterruit. Kortom werk zat :)
W20116v
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 25 jun 2011, 19:53
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten