[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300TDT - doen of niet? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 16:51

300TDT - doen of niet?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re: 300TDT - doen of niet?

Berichtdoor Laurens123 » 26 jun 2011, 23:01

Ja, prachtig. Die kan ik alleen niet betalen. Even terugkomend op de staat van de auto hier. De auto wilt niet harder dan 85. Wat kan er dan kapot/versleten zijn? Is het mogelijk dat dit alleen even kleppen stellen is of is er hoogstwaarschijnlijk meer aan de hand?
Laurens123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Govert » 26 jun 2011, 23:18

In combinatie met je beschreven automaatproblemen, vermoed ik dat het met slechte olie of verstopt filter van de automaat te maken heeft.

Alternatief is dat de pomp niet in vollast komt als je het gaspedaal intrapt, omdat er wat rubber van het gasstangenstelsel is versleten/loszit. Dat kan je makkelijk controleren: gaspedaal intrappen, assistent laten kijken of de hevel van de pomp tegen de vollastaanslag komt.

Ik zou het niet direct in klepspeling zoeken.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Laurens123 » 26 jun 2011, 23:29

Dankjewel Govert, zinvolle info! Ik zat al te twijfelen; 100 km/u minder dan de normale maximum snelheid, dat kan nooit alleen klepspeling zijn. Ik ga even zoeken op automaat verversen.
Laurens123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1978

Berichtdoor Mart Gloudemans » 27 jun 2011, 00:13

Hoi Laurens,

Bij automaatbakken heb je 2 verschillende filters, opzij van de bak (bijrijderszijde) staat een nummer, met dit nummer heb ik mijn filter gehaald en was in een keer goed.

succes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor David » 27 jun 2011, 12:12

Hoi Laurens,

Ik zou de wijze raad opvolgen en de auto fijn laten staat waar hij staat. Als ik de verschillende problemen zo lees ga je waarschijnlijk van het een in het ander vallen als je eenmaal begint.
Zeker wanneer je afhankelijk bent van anderen voor diagnose / reparatie kan dat wel eens flink in de papieren lopen.

Gr. David.
David

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto