[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
voorgloeirelais : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:24

voorgloeirelais

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

voorgloeirelais

Berichtdoor Raytheman » 28 jun 2011, 14:53

Ik weet dat er al veel over geschreven is maar wil toch graag wat extra informatie.

vanmiddag wilde het vrouwtje naar huis rijden vanaf haar werk toen het voorgloeilampje op het dashboard het niet deed. Even 50 tellen de sleutel in de 'voorgloeistand' en proberen te starten: niks

Uiteindelijk de ANWB maar weer gebeld. Bleek dat er al geen stroom op de zekering kwam. Even startkabels direct op de zekering en startte na een paar slagen van de startmotor. Gloeistiften zelf werken dus prima. Hij dacht dat het dan wel het relais zou zijn.

Waar vind ik dat relais en hoe ziet het eruit? Kan ik als gevolg hiervan nog meer storingen verwachten? Het zal er niets mee te maken hebben maar om de info compleet te houden: Van t weekend is de dynamo vervangen (werkt nu prima). Ik bedoel dus eigenlijk..kan er een soort sneeuwbal effect optreden dat het een na het ander kapot gaat?

Gaat trouwens om een 200D uit 1979.
Bedankt voor het meedenken!
MvG,
Ray
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: voorgloeirelais

Berichtdoor Govert » 28 jun 2011, 16:27

Zit onder je dashboard, is een zilverkleurig kastje.

Een sneeuwbaleffect hoef je niet te verwachten, tenzij je dynamo een te hoge spanning levert, maar dat merk je niet aan het falen van het voorgloeirelais.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Re: voorgloeirelais

Berichtdoor Raytheman » 28 jun 2011, 19:38

180 euro ex btw bij de dealer! Mooi niet,
Ben net terug uit Heerhugowaard; mercedes-sloperij Tijdeman en kon daar een mooie tweedehands vinden voor een fractie van die prijs.
Werd ter plekke uit een T geschroeft die door en door rot was; vorige eigenaar had er een jaar terug ruim 13 rakkertjes voor betaald..dan ben je wel genezen denk ik :|

Hele aardige man die ook nog eens een half uurtje wilde wachten omdat ik uit mijn werk moest komen.
Ter plekke er even ingezet om te kijken of dat het inderdaad wel was. En inderdaad: dat was het :D

Ik ben weer blij 8-)
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Keer terug naar Techniek