Dank voor de reacties so far.
De vragen stel ik omdat ik vanmiddag een aanbetaling ga doen op een 230TE. Ik heb de auto gezien. Hij is echt in onberispelijke staat. Ben alleen vergeten om te kijken of er gordels in zitten en of de bank plat kan. Ik was te enthousiast over hoe de auto er uit zag.
De auto heeft wel een dingetje: de stoelen zijn echt doorgezeten. Voorlopig ben ik van plan om het zaakje te laten opvullen (Autostoffeerderij De Wit, Beesd), maar als het nodig blijkt, neem ik later andere maatregelen.
Op dit moment rijd ik een 190E die ik ga inruilen. Deze is behoorlijk zuinig. Echt 1:14 al je je best doet. Rond de 1 op 10, 11 op de snelweg lijkt me prima, maar als het standaard 1 op 9 of erger is, word ik minder blij. Later wil ik er misschien een LPG-tank inleggen. Wat is dan de beste optie? Wat ik op internet heb gezien is echt een tank achter je bank of aan de zijkant. Lijkt me onhandig. Liever iets van een platte ringtank ofzo. Moet ook even kijken wat het kost...
Het gaat om de witte op deze pagina:
http://www.vanderheijdenautos.nl/ (Old & Youngtimers, onderaan)
Overigens: wanneer de auto bij aflevering (waarschijnlijk volgende week donderdag) niet rijdt zoals ik verwacht, ontbinden we de koop. Dat hebben we afgesproken. Een proefrit was tijdens het kijken niet mogelijk, want meneer had zijn groene platen niet. Ik ga er in elk geval op letten of 'ie recht loopt, goed remt, netjes de hobbels gladstrijkt en behoorlijk stuurt.
Vincent