Henk, ik vind het toch al stom om geen enkele wagen nog oldtimer te maken, compleet maf van die Haagse koekebakker
Hier bij ons in B is het nu zo;
- iedere wagen is oldtimer vanaf 25 jr oud en de eigenaar betaald vanaf dan automatisch 29€ wegentaks + enkele € voor de gemeente, nu, heb vorige maand 32,50€ betaald.
- inschrijving op O-plaat met zijn beperkingen, die al genoeg uitgelegd zijn op dit forum, en een éénmalige keuring voor een "staat van het voertuig". Daarna kan je veranderen wat je wilt aan je wagen
- gewone inschrijving, met een normale nummerplaat en een jaarlijkse keuring. De oldtimers met een "staat van het vtg" moeten tegen 1 november 2011 een O-plaat aanvragen.
Maar
, Volgende verandering staat op stapel, als we ooit een regering krijgen, een wat, wasda een regering
:
- alle vtgen die 30 jaar oud zijn worden oldtimer, automatisch, en moeten een O-plaat voeren. Keuring, drie jaarlijks en de O-plaat beperkingen vallen weg. En daar kan ik mee leven. Zij die de hele kar hebben omgebouwd zullen het minder leuk vinden
Ik vind het egoïstisch om iedereen te straffen die een oldtimer heeft voor hobby, dit omdat er een paar, en die zullen op dit forum ook wel zijn, een goedkope wagen willen om belasting redens. Stel ergens een grens, hetzij 25 of 30 jaar, en laat de mens genieten van zijn ouwe wagen, voor welke reden dan ook.
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans