Hier is een schema van het gloeirelais:
Het reedcontact d sluit als er balans is tussen de stroom naar gloeier 1 versus gloeiers 2 t/m 5. Als er geen balans is (bijvoorbeeld als een van de gloeiers is uitgevallen) dan brandt het lampje niet. Verder krijgt het gloeirelais ook nog een temperatuursignaal (NTC) en meet het ook de spanningsval op de gloeiers. Al die dingen bepalen de gloeitijd (of eigenlijk: hoe lang het lampje blijft branden). Na een tijdje (uit het hoofd 90 seconden) schakelt het relais zich uit als de motor niet gestart wordt.
Als het lampje niet brandt, dan is er teveel weerstand op een van de gloeiers (of eentje werkt niet). Alternatief is dat het relais niet meer werkt. Meet nogmaals de gloeiers door op weerstand, eerst bij de stekker, daarna rechtstreeks bij de gloeiers zelf. Meet dan of elke gloeier 12V krijgt als de motor op contact wordt gezet. Kijk ook of de voedingsstekker van het relais nog goed is (schone contacten). Check ook de zekering op schone contacten.
Een heel uitgebreid controleprogramma van het voorgloeisysteem is beschreven in het werkplaatshandboek:
http://Mercedes.thatchermathias.com/Ind ... neElec.htmdaar werkje 15-510 selecteren, in sectie F staat het snelgloeisysteem beschreven.