Vandaag compressie gemeten met warme motor, groot verschil!!
Koude meting
Cilinder 1 (voorkant neus): 13 bar
Cilinder 2 : 12 bar
Cilinder 3 :11 bar
Cilinder 4 : 17 bar
Warme meting (en nieuwe olie)
Cilinder 1 (voorkant neus): 20 Bar
Cilinder 2 : 22,5 bar
Cilinder 3 :21 bar
Cilinder 4 : 22 bar
Geen denderende waardes maar wel weinig verschil onderling en in ieder geval meer dan 18 Bar (minimum), ik was eigenlijk erg tevreden verrast!
Een lektest lijkt me dus overbodig, ik heb een bedrrijf benaderd om morgen gelijk de verstuivers te testen, diagnose. Ik wil wel graag bij die test zijn, uit interesse en om zeker te weten dat er niets onnodig gereviseerd wordt.
Revisie kost ongeveer 70 euro per verstuiver, 7 euro voor een test, zijn dit redelijke prijzen??? komen relaxed over hebben ervaring met W123 en het was geen probleem om bij de test te zijn, Carrec Technocenter in Soesterberg.
Ik had opeens een nieuw probleem, mn motor wou niet meer uit. Ik zag dat er een slangetje los zat die in verbinidng staat met de " vacuum?"vat van mn remcilider en van mn contact af komt. Toen ik deze er weer op deed stopte de motor , maaar, ik reed weg en de derde keer remmem deden mn remmem het niet!! ik schrok dus wel even, vooral omdat mn vriending ook in de Mercedes wilt rijden. heeft dit met die leiding te maken???? zie foto.
Ik hoor het graag. Zou wel super zijn als mn blok goed rijd doordat de verstuiver gefixed kunnen worden!!
GR,
Kester