MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 14:20

Achteruitrijlampen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Achteruitrijlampen

Berichtdoor Rob Holewijn » 18 mei 2006, 10:14

Kan iemand mij vertellen hoe ik het schakellaartje van de achteruitrijlampen kan maken op een automatische versnellingsbak.
Rob Holewijn

Antwoord:Achteruitrijlampen

Berichtdoor JeroenW » 18 mei 2006, 20:20

Beste Rob;

Ik denk dat de schakelaar gewoon bij de Benz dealer
besteld kan worden, Meestal is repareren ombegonnen werk.
Succes!!

groeten Jeroen
JeroenW

Berichtdoor Rob Holewijn » 19 mei 2006, 11:06

Dank je Jeroen maar ik wil graag de plaats weten van dat ding, bij een 114/115 zit i nl. gewoon naast de pook (handversnelling) maar bij een automaat weet ik dit niet.
Rob Holewijn

Berichtdoor Topasbrauner » 19 mei 2006, 11:08

Robbert, zit op de bak zelf. Is meteen de startonderbreker zodat je alleen kan starten in P of N. Je moet de schakelhandel eraf halen, boutje 10. Dan schroef je dit regelkastje er zo af, zit mer drie schroefjes vast. Uit elkaar halen en schoonmaken/opschuren of een nieuwe kopen.

Groet, job
Topasbrauner

Berichtdoor Rob Holewijn » 19 mei 2006, 15:53

Goed dat je met al die bakken aan het spelen bent geweest Job. Kom jij zondag ook nog naar het sleutelweekeinde????
Rob Holewijn

Berichtdoor benzboy » 19 mei 2006, 22:30

hoi rob,
ik heb dit ook pas aan de hand gehad met mijn
230 automaat,ik dacht dus ook dat deze schakelaar kapot was,echter bij demontage van de schakelhevel,die dus op de schakelaar zit,bleek dat er alleen maar een lipje van de ,,meenemer" was afgebroken.deze meenemer is een dun metalen plaatje met twee lipjes die in de uitsparingen van de schakelaar vallen en er zo voor zorgen dat de auto alleen in P of N te starten is.dit plaatje zit achter de schakelhevel gemonteerd,en is zo op het oog niet te zien,je moet dus eerst de hevel demonteren,dan pas kun je het zien zitten en kijken of
er geen lipje is afgebroken.zo niet dan kan je de schakelaar vernieuwen,kost nieuw ongeveer 45euro,de meenemer kost ongeveer 4,-euro,. je kunt de schakelaar ook repareren,dit kan je vinden op www.mercedesshop.com/wikka/w108neutralsafetyswitch ik hoop dat je hier wat aan hebt,succes benzboy!
benzboy

Berichtdoor Rob Holewijn » 20 mei 2006, 14:26

Sorry Boy maar die link doet niets bij mij. Wil je daar nog even naar kijken.
Rob Holewijn

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto