Hoi allemaal,
Ben vandaag aan mn Benz 300D 77 begonnen met name de bestuurdersstoel, deze moest er geheel uit wegens het inlassen van de linkerachter bodemplaat.
Op zich waren drie boutjes er zo uit dus ja er kwam beweging in de stoel, wat bleek er was links vooraan een boutje afgedraaid dus de slee was met geen mogelijkheid los te krijgen alleen door dat afgedraaide kopje van de bout, denk dat de vorige eigenaar daardoor maar was gestopt met de renovatie.
Heb de rugleuning er afgemonteerd dus ja dan hou je uiteindelijk de zitting over en kan je gaan wrikken tot je echt een ons weegt.
Uitboren was ook geen optie, dus uitendelijk maar de slijptol gepakt en de slee in de bolling eruit geslepen, en ja daar had ik dus de zitting in mn handen.
Waar normaal de veerspiralen hadden moeten zitten zat niks meer wat op die aanwezigheid had moeten lijken geen spiraal meer te bekennen.
Vandaar ik ook zo laag zat denk ik en daar maar een dikkussen had opgelegd om nog een beetje te kunnen kijken waar ik heen reed, morgen maar weer die slee aan mekaar lassen en gladslijpen, dan maar eens verder kijken hoe mn kreupele zitting te redden valt.
In elk geval heb ik nu de kale bodem en kijk met grote ogen achterin naar de straatstenen, morgen eerst de nieuwe bodemplaat erinleggen, daarna aftekenen en de rotte delen eruit slijpen, wordt het gat nog groter en kan ik de straatstenen helemaal bewonderen.
Maar wat kan een afgedraait kopje veel gedoe veroorzaken!, en dat ding zit zo dat je er met geen mogelijkheid bij kan komen, ja met de slijptol dan.
Maar goed, ik ga dapper door met de gehele renovatie zal foto`s maken en proberen deze te kunnen plaatsen
Groeten Koos.