[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekken schuifdak : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 14:26

lekken schuifdak

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

lekken schuifdak

Berichtdoor 230TE » 20 mei 2006, 12:16

hallo luitjes,

Ben in het bezit van een 230TE met mechanisch schuifdak.
Nadat het afgelopen dagen even flink heeft geregend begon het van binnen te lekken.
Het lijkt erop dat de waterafvoer van het schuifdak verstopt zit.
Hij lekt langs de raamstijl aan de binnenkant naar beneden zodat de matten drijfnat worden, dus hij lekt vooral aan de voorkant.
Wie kan mij tips geven hoe ik deze waterafvoer kan ontstoppen. Is doorblazen een optie?
Hoe loopt de leiding en kan ik daar bij?
Graag jullie goeie raad en ervaring.

Alvast bedankt!
230TE

Antwoord:lekken schuifdak

Berichtdoor Govert » 20 mei 2006, 13:52

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/26 15:59
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 20 mei 2006, 15:42

idd kun je op een Benz beter geen open dakje hebben tenzij ie altijd binnen staat..er zijn problemen te over.. er zijn natuurlijk ook uitstekend onderhouden schuifdaken ( wellicht vooral in deze club) maar bij erg veel 20-25 jaar oude mb's zijn de afvoer drains verstopt en verroest en de rubbers uitgedroogd..

je kunt er ook doorheen met een dunne onstoppings slang (gamma / praxis etc) voor sanitair of zo'n " flexibel vitrage snoer" weet geen betere naam..

ik zou bij elke mogelijkheid die je hebt de matten te drogen leggen in de zon en de deuren open zetten..vaak blijven er liters water in de bodembekleding/ isolatie zitten...waardoor tzt je bodem doorroest..en overal paddestoelen/ schimmels...met bijbehorende geur opduiken idd.. "beware"

succes<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/05/20 15:43
MajikSimon

Berichtdoor Govert » 20 mei 2006, 16:04

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/26 15:59
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bluemoon me » 20 mei 2006, 20:43

het schuifdak heeft voren een rubber. Die kan niet meer goed afsluiten.Zit normaal in een sponning en is wat moeilijk te herplaatsen. Maar met wat geduld lukt het wel.
Daarnaast zit in allebei de voorste hoeken (juist in de ronding een afwatering. Deze kan verstopt zijn of ook wel kan het kanaal verroest zijn waardoor aan de binnenkant van de raamstijl het water naar binnen komt.
dus nakijken en open maken. Daarnaast is de bekleding van de raamstijl makkelijk los te kliken.en ook weer vast te klikken.
bluemoon me

Berichtdoor Lode » 21 mei 2006, 23:08

De afwatering van je schuifdak (en ook andere) kan je best met een gaskabeltje van een brommer oid schoonmaken. Let er wel op dat er geen scherpe stukjes aan de kabel zitten.
Lode

Berichtdoor zilver101 » 21 mei 2006, 23:22

Doorblazen is een optie, maar denk er dan aan om het in tegengestelde richting te doen anders gaat het alleen vaster zitten.
Dus bv van onder de spatschermen terug blazen.
Zilver
zilver101

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto