[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
HULP gevr. met fuseekogel en tussenlager : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:39

HULP gevr. met fuseekogel en tussenlager

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

HULP gevr. met fuseekogel en tussenlager

Berichtdoor Ronald300D » 26 jul 2011, 00:03

Ha Luitjes,
Ondanks mijn kritische blik en preventief klussen aan de auto, zijn er bij de APK een paar mankementen aan het licht gekomen :(
Maar ik ben natuurlijk geen monteur dus dit is geen complete verrassing :unsure:
Maar al met al moeten o.a. mijn tussenlager en onderste fuseekogel vervangen worden. Ik heb dit nog nooit gedaan en hoop hierbij dat iemand op korte termijn kan helpen. Het is geen probleem om een stuk te rijden als het maar binnenkort lukt want ik ben eigenlijk al een dag te laat met keuren :whistle:
Dus GRAAG respons (en het hoeft natuurlijk niet voor niks).
Groetjes,

Ronald
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: HULP gevr. met fuseekogel en tussenlager

Berichtdoor The White Rider » 26 jul 2011, 08:26

Tussenlager vervangen is een vrij eenvoudige klus. Het belangrijkste hier is dat je de cardanas merkt voor je ze uit mekaar haalt. Zoek eens in het topic van Toontje "ontmanteling van een 240TD" In het kort:

- merk je cardanas met een dopperpunt
- draai de grote zeskantmoet op je cardanas (net aan de kruiskoppeling) enkele slagen los
- draai de 6 bouten uit je achterste hardy