[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
1984 300TDT Brandstof troubles . : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 17:30

1984 300TDT Brandstof troubles .

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

1984 300TDT Brandstof troubles .

Berichtdoor jan » 01 aug 2011, 12:40

Hallo luitjes ;

Heb een 300TDT van '84 die zich soms inhoudt alsof de tank leeg is . Het begon een week geleden .
Heb de filters ververst en de tank is schoon .
Nu start hij ook niet meer onmiddelijk maar bij de tweede twist aan de sleutel in een split sekonde !!
Gaat er wel eens iets fout met de opvoerpomp dat die kan lekken ? T't ding is al knap oud !
Zij er revisie setjes nog verkrijgbaar ?
Kan ook wel wat anders wezen natuurlijk ..
Bij voorbaat van hartelijk bedankt
van Jan V.
jan

Re: 1984 300TDT Brandstof troubles .

Berichtdoor magreet » 11 sep 2011, 10:04

BEste Jan

De huidige disel is verandert, er zit geen smerend zwavle meer bij en er zit verplicht vanuit Eu een biocomponentn bij, dan noemt men het in de markt al een biodiesel. Maar het vervelende aan deze aanpassing is 1. de bacterie groei, 2 de (vaak veresterde plantaardige olie kan de oude pakkingen aantasten oplossen en de lek problemen geven. Pakkingen vervangen is denk ik de enigste oplossing als er lekken zijn.
De andere is opletten dat er geen bacetrei sludge in de tank zit. Anders even kijken op internet : geen bacterie in je tank" daar heb ik ook duidleijke info gevonden over de veranderingen.
succes
E230
magreet
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MBvO » 11 sep 2011, 19:14

Of het kan zijn dat je aanzuigleiding poreus is, heb ik ook gehad. Misschien dat er daardoor lucht in de leiding komt, waardoor hij eerst niet start. Dan bij de tweede start is er een verse klots diesel aangezogen waardoor hij dan wel gaat. Maar het zou kunnen dat als je flink doortrekt, je weer problemen krijgt. Dat zal misschien meevallen nu je schone filters hebt, maar ik had destijds een verstopt tankfilter waardoor er veel lucht werd aangezogen door de slang. Ik weet niet precies hoe het zit bij een T, maar bij een sedan is er rubber slangetje wat onderuit het tankfilter komt en dan een bochtje maakt om op een metalen leiding aangesloten te worden. Dat bochtje was bij mij behoorlijk vergaan en toen ik erin kneep drupte de diesel eruit. Vervangen en probleem opgelost. Ook zit er nog een rubber stuk aan het einde van de metalen leiding, in de motorruimte, voor en na het voorfilter, dat kan ook poreus zijn.
MBvO

Berichtdoor Govert » 11 sep 2011, 22:51

De opvoerpomp heeft twee ventielen die je kan vervangen, maar daar zijn toch zelfzaam problemen mee. Je moet het eerder zoeken in lucht, zoals hierboven is aangegeven. Rubber slangetjes bij de tank, het handpompje op de opvoerpomp en rubber leidingen in de motorruimte, kunnen voor problemen zorgen.

Eventueel kan het een versleten ventiel van de galerij van de pomp (zit in de retourleiding van de pomp) zijn.

Maar begrijp ik dat het probleem zich voordeed en dat je daarna de filters hebt vervangen?

Hoe heb je gecontroleerd dat de tank schoon was?

@ magreet

Zwavel is geen smeermiddel, maar juist zeer schadelijk voor de motor. Wel is het zo dat door het ontzwavelen de smeermiddelen in de diesel ook verdwijnen, maar er worden daarna smeermiddelen toegevoegd.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek