Tussenlager vervangen is een vrij eenvoudige klus. Het belangrijkste hier is dat je de cardanas merkt voor je ze uit mekaar haalt. Zoek eens in het topic van Toontje "ontmanteling van een 240TD" In het kort:
- merk je cardanas met een dopperpunt
- draai de grote zeskantmoet op je cardanas (net aan de kruiskoppeling) enkele slagen los
- draai de 6 bouten uit je achterste hardy
- draai de 2 bouten eruit waar je tssnlager mee vastzit
- haal je cardan eronderuit
- misschien zit je uitlaat en hitteschild in de weg, dit moet er dan eerst vanonder
- doe de circlips los rond je as en haal het lager eraf, eventueel met een trekker
- nwe erop en circlips terug rond de as
- omgekeerde volgorde terug eronder
De grote fusees vervangen gaat niet lukken als je niet handig genoeg bent. Ik heb het hier gedaan
viewtopic.php?f=10&t=10498&start=300 bij mijn 280E. Als je nog de eerste fusees erin hebt zitten boor je best wat gaatjes rondom door de oude exemplaren. Een nachtje weken in WD 40, correct opspannen in de werkbank en eruit slaan met een zware hamer.
De nwe erin krijgen daar maak je best een hulpstukje voor (zie ook mijn topic)
Als je dit niet kan laat het dan doen door een ervaren monteur. Er zijn nog al mensen geweest die gewoon een oude ophangingsarm met een nog goede (ook oude) fusee erin kochten en de hele arm vervingen omdat dit makkelijker is. Laat je niet tot zo'n praktijken overhalen want je bent een tijd later opnieuw bezig. Onmiddellijk een nwe erin, de enige goede oplossing
Succes!