Ik sluit me aan bij Matthieu. Remolie lekt dan langzaam terug via de afdichtrubbers binnenin je Hoofdremcilinder. Druk verdwijnt langzaam en je pedaal zakt steeds verder weg.
Jan, een kapotte of slecht werkende rembekrachtiger merk je aan een zeer harde pedaaldruk. Je moet dan ook vrij veel kracht zetten om normaal te kunnen remmen.
Kokende remolie, als de remmen in slechte staat zijn en bijvoorbeeld vast zitten, kan dit zeker een oorzaak zijn. Schijven, blokken en hiermee op lange duur ook je klauwen zelf worden dan gloeiend heet. De remolie in de klauw kan idd dan gaan koken en indien er vocht in je remolie zit, ontstaat er hierdoor lucht in je remsysteem. Je rempedaal voelt dan als een spons aan. Als je je remolie netjes ververst zal er geen lucht ontstaan na kokende remolie. Dit gebeurt alleen als de remolie vocht bevat.
Idd remolie verversen en je Hoofdremcilinder. Volgens mij heeft Willem v/ Everdingen slechte ervaringen met revisie van de cilinder, ze schijnen na verloop van tijd toch weer te gaan lekken (of was dat alleen met de koppelingcilinders Willem?). Je kunt dus beter een nieuwe kopen. Op ebay scoor je ze rond de 75 euro (of dollar, VS!). Bij de dealer vast wel wat duurder. Maar ik denk wel dat je dit probleem zo snel mogelijk wilt oplossen. Remmen zijn toch best belangrijk.
Groet, job