Benzers,
Mijn witte uit 1981 had wat aandacht nodig. Dorpelkop je weet wel. Dus alles ontroest en nieuwe kop er op gelast. Allemaal netjes en klaar. Na de bekende regenbuien stond hij voorin blank, nergens roest of gaten te bekennen. Voorruit afgetaped en weer proberen, weer blank.
Wielscherm eraf en weer kijken. Niet te zien !! Tot dat............ De kabeldoorvoer van de motorkap was vochtig. dus een gekeken of die lek was. Nee maar toen ik hem bewoog begon het onheimelijk te kraken !!!! AARRGGHH onder de doorvoer zat een stukje met roest, schoon schuren dus. Dat viel ff tegen. Er viel een heel gat dat groeide door het schuurpapiertje. Uiteindelijk de buitenkant de bodycoating eraf geschuurd en toen bleek het drama. Achter de coating een gat als aan kleine voerbal, handrem hing nog aan een schroefje rest was weggeroest. Na veel slijpwerk en laswerk nieuw stuk gemaakt en ingelast. Is nu weer droog binnen !!! Ellende is dat je er niet bij kan zonder je scharnierbakje open te slijpen en je binnenbekleding weg te halen, ja dat moet anders vliegt de hele zaak in de brand. Die harde isolaag zit zwart foam achter dat kan branden........hoe wil je niet weten !!!
LET dus op met je rubberachige coating, er loopt water achter en het roest dan weg !!!
Als het ff droog is afwerken en alles weer inbouwen.
zucht....
Vr.groet
Kees