[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Braking problems help : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 13:28

Braking problems help

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Braking problems help

Berichtdoor Gertjan » 23 mei 2006, 18:50

Hallow

Ik heb een best wel erg probleem denk ik. Als ik namelijk na een lange rit op de snelweg de bebouwde kom inrijd en langzaam ga rijden, verlies ik veel remdruk. Ik kan het pedaal dan tot bijna onderin intrappen, terwijl ik normaal maar minimaal hoef in te drukken. Ik dacht dat het misschien te maken had met het vacuumslangetje onder me stoel te maken had, deze is namelijk lek.

Zou iemand me hierover advies willen geven.

Groeten
Gertjan
Gertjan
 


Antwoord:Braking problems help

Berichtdoor janbenz1 » 23 mei 2006, 19:36

Hallo Gertjan.

Volgens mij heeft dat vavuum slangejtje onder je stoel niets met de rem vacuum te maken.
Het kan zijn dat de rembekrachtiger stuk is.
Wanneer heb je voor het laatst je remolie ververst?
Worden de wielen ook warm na dat je een stuk hebt gereden?
Blijven de remblokjes mischien iets haken,( door roestvorming) dan kan het zijn waneer er oude remolie in het systeem zit, er te veel vocht door heen zit.
Dan gaat de remolie koken waardoor je remdruk verliest.
Omdat het vooral na een lange rit zo is denk ik daar aan.
Als dat het geval is is het probleem niet zo groot, remolie verversen en klaar is klara.
Succes, Jan.
janbenz1
 


Antwoord:Braking problems help

Berichtdoor Reinout » 23 mei 2006, 22:37

Ik sluit me aan bij janbenz,
Ik heb hetzelfde probleem een keer gehad met een BMW touring uit 1976. Het was alleen in de bergen, dus iets minder leuk, een vriend van me reed (het was zijn auto) en gelukkig voelde hij de remdruk wegzakken. We hebben op de handrem moeten remmen:pinch:
Na het vervangen van de remvloeistof (op een camping in zuid frankrijk, auto op blokken brandhout) remde hij weer als een dolle.
Ik zou maar snel je vloeistof vervangen, dit is niet iets waar je mee door wilt rijden!

Reinout
Reinout
 


Antwoord:Braking problems help

Berichtdoor Weizengelb » 24 mei 2006, 08:17

Waarschijnlijk lekt je hoofdremcylinder intern, dat merk je vooral bij automaten waarbij je de rem lang vasthoud.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Braking problems help

Berichtdoor Jamal » 24 mei 2006, 08:52

Ik heb dit ook gehad...bij mij was het de hoofdremcilinder. Deze vervangen en meteen verse olie erin en je kan er weer een hele tijd tegen aan....
Jamal
 


Antwoord:Braking problems help

Berichtdoor Topasbrauner » 24 mei 2006, 11:15

Ik sluit me aan bij Matthieu. Remolie lekt dan langzaam terug via de afdichtrubbers binnenin je Hoofdremcilinder. Druk verdwijnt langzaam en je pedaal zakt steeds verder weg.

Jan, een kapotte of slecht werkende rembekrachtiger merk je aan een zeer harde pedaaldruk. Je moet dan ook vrij veel kracht zetten om normaal te kunnen remmen.
Kokende remolie, als de remmen in slechte staat zijn en bijvoorbeeld vast zitten, kan dit zeker een oorzaak zijn. Schijven, blokken en hiermee op lange duur ook je klauwen zelf worden dan gloeiend heet. De remolie in de klauw kan idd dan gaan koken en indien er vocht in je remolie zit, ontstaat er hierdoor lucht in je remsysteem. Je rempedaal voelt dan als een spons aan. Als je je remolie netjes ververst zal er geen lucht ontstaan na kokende remolie. Dit gebeurt alleen als de remolie vocht bevat.

Idd remolie verversen en je Hoofdremcilinder. Volgens mij heeft Willem v/ Everdingen slechte ervaringen met revisie van de cilinder, ze schijnen na verloop van tijd toch weer te gaan lekken (of was dat alleen met de koppelingcilinders Willem?). Je kunt dus beter een nieuwe kopen. Op ebay scoor je ze rond de 75 euro (of dollar, VS!). Bij de dealer vast wel wat duurder. Maar ik denk wel dat je dit probleem zo snel mogelijk wilt oplossen. Remmen zijn toch best belangrijk.;)

Groet, job
Topasbrauner
 


Antwoord:Braking problems help

Berichtdoor Weizengelb » 24 mei 2006, 18:25

Gezien dat het fenomeen (alleen?) optreedt na een lange rit zou het toch kokende remolie kunnen zijn, waarschijnlijk door een aanlopend blokje.
De velg is dan ook flink heet en waarschijnlijk ruik je de typische remvoeringsgeur.
Die geur is heel typisch (zelfde als verbrande koppeling) ik heb zelfs eens iemand op de autobaan onder het rijden zijn handrem eraf laten zetten met gebaren nadat ik achter hem reed:lol:
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Braking problems help

Berichtdoor Gertjan » 30 mei 2006, 16:37

Ik denk inderdaad dat het kokende remolie is als ik jullie verhalen zo hoor. Maar bedankt voor de tips.
Gertjan
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten