[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
spatbord : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 14:40

spatbord

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

spatbord

Berichtdoor henkie123 » 20 mei 2006, 20:33

beste mede liefhebbers

ik heb deze week een klein ongelukje gehad

en moet nu mijn voor spatbord aan de bestuurders kant
vervangen worden,

en nu ben ik begonnnen met het verwijderen
van mijn oude spatbord
ik heb de boutjes onder de motorkap los
ik heb het boutje achter het knipperlicht los
en ik heb de boutjes die tussen de deur en het spatbord zitten los

nu is mijn vraag, wat heb ik over het hoofd gezien of vergeten???

bvd johankrabbe@hotmail.com:(
henkie123

Antwoord:spatbord

Berichtdoor Wiebren240D » 20 mei 2006, 20:37

hallo Henkie123

onder aan je spatbord bij de deur zit een een afdek plaat soort sier strip haal die er maar af zitten 2 schroeven achter

groeten Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 23 mei 2006, 15:57

Ook met alle boutjes eraf (vergeet natuurlijk ook de onderste 2 onder de sierlijst niet), zit het spatbord origineel MUURVAST met kit.
Het is soms echt niet normaal hoevast het spatbord zit.
Nu heb je geluk dat het spatbord wat je eraf wil halen kapot is dan is het minder erg als het beschadigd raakt.
Wat enigszins werkt is de kit verwarmen met een Fohn/verfafbrander van onderen uit en de kit op de rand van het binnenscherm doorsnijden met een breekmes.
Buig evt. ook de rand onder de motorkap open.
Maak eerst de kant bij de deur en het knipperlicht los, eb verder: veel succes!
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
LPG: Nee

Berichtdoor Topasbrauner » 23 mei 2006, 16:37

Vast?? Ik hoefde bij mijn spatbord maar vijf schroeven los te halen en ik had hem al in de handen. Met een stuk binnenscherm erbij!!

Trouwens, ik heb van deze restauratie meer dan 150 digitale foto's, maar die zijn onbereikbaar doordat mijn oude PC niet meer wil. Ik heb nu de HD eruit gehaald. Is er een manier om die te lezen? Ik heb weleens gehoord van een extern iets dat Hd's kan lezen.

Dan kunnen jullie die foto's eens zien. (en ik ook weer eens :ohmy: )
Topasbrauner

Berichtdoor MajikSimon » 23 mei 2006, 19:38

Hoi topasbrauner dat moet wel kunnen hoor...wat voor " operating system" zat erop? waarschijnlijk win XP of win 98..

Gewoon aansluiten op een andere werdende pc..als daar ook win xp opstaat of win 98 moet ie die schijf wel kunnen benaderen...je boot schijf waarvandaan ie opstart blijft dezelfde, die laat je zitten waar ie zit uiteraard anders start die pc ook niet meer op.

De Harddisk die je wilt bekijken moet je aansluiten IN PLAATS VAN je cdrom of dvd station en kijken of je ie hem "ziet" in het bios.je kunt nog een probleem hebben met "master" of " slave" settings achterop de harddisk, waarschijnlijk staat ie op master...eventueel als het niet werkt kun je hem op slave zetten.

Aan een IDE kabel kunnen altijd alleen maar 1 master en 1 slave zitten.

mocht het niet lukken stuur maar een mail ofzo

succes he

simon

succes<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/05/23 19:43
MajikSimon

Berichtdoor Govert » 23 mei 2006, 20:52

Als je harddisk kapot is, dan zijn er wel bedrijven die de data eraf kunnen halen. Zoek maar eens op "data recovery HD" op google.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mdeijkers » 23 mei 2006, 22:06

simpelste en makkelijkste manier is gewoon een usb2.0 bracket kopen en de schijf erin doen...

werkt voor veel mensen het makkelijkste!
mdeijkers

Berichtdoor Weizengelb » 24 mei 2006, 08:19

Als het spatbord al eerder een keer eraf geweest is dan zit het niet meer zo vast het is vooral die originele witte kit die muurvast zit!

Ik heb er laatst echt een uur aan zitten trekken/snijden/verwarmen...
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Topasbrauner » 24 mei 2006, 11:21

Ik heb mijn nieuwe spatborden niet met kit bevestigd, maar met zo'n rol zwarte, tja hoe moet ik het noemen 'dikke dubbelzijdige carosserietape'. Zit alleen wel muurvast ja. Ik wilde na bevestiging het linker spatbord toch nog een tikkie opschuiven, maar dat kon ik wel vergeten.

Jongens bedankt voor de goede hopp wbt mijn HD. Ik zal er werk van maken en de foto's hier even posten.
Topasbrauner

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 24 mei 2006, 18:06

ik heb ze helemaal niet met kit of tape of wat voor plaksel dan ook bevestigd, maar gewoon gezorgd dat de de boel er onder lekker vettig is, op deze manier wordt water afgestoten en roest het niet, ik wil ze er makkelijk af kunnen halen om de boel er achter op roest te kunnen nazien en bovendien zijn ze makkelijker af te hangen zonder kleefspul

Groeten,

Adriaan
AdriaanVogelzang

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto