[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
verminderd vermogen, hoe ken da'?! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:26

verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Martijn » 16 okt 2006, 18:01

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heeft m'n 240D last van verminderd vermogen; vooral met koude motor trekt 'ie voor geen meter, maar ook met warme motor klimt íe met moeite naar de 100, 110 km p/u.

Verder altijd een grote rookwolk bij het loslaten van het gas op de afrit van de snelweg en vaak ook rookwolken bij het optrekken bij het stoplicht.
Ik las al ergens in het forum iets over het vervangen van de klepseals om de rook uit de uitlaat te verminderen, maar aangezien ik ongeveer 1 liter olie voor 1200 km erin moet doen, twijfel ik eraan of er niet meer aan de hand is (versleten zuigerveren enzo..:-( Stel dat: is een revisie-ruilblok de moeite en zo ja: wa'kost dat en waar vind ik een goeie? Of loont 't de moeite om zelf te gaan klussen. Ben niet heel erg ervaren, maar zeker "niet bang om te sleutelen" ;-)

Wie kan mij helpen? Alle tips en trucs zijn welkom! Ook verwijzingen naar andere topics in het forum...

Groeten en vast dank weer ;-)
Martijn
Martijn
 


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Wiebren240D » 16 okt 2006, 20:33

Hallo Martijn

haal je nu geen gekke dingen in je hoofd

wat heb je de laatste tijd aan onderhoud gedaan ?
ik denk zelf weinig

wat jij beschrijft is denk ik gewoon achter stalich onderhoud

hoe lang is het geleden dat de kleppen gesteld zijn
en remt de auto wel goed en wanneer zijn de branstoffilters vernieuwt en het lucht filter

ik hoor het of merk het wel

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Paul Snip » 17 okt 2006, 17:07

Rondje Kleppenstellen, nieuw Luchtfilter, Brandstoffilters vernieuwen en een keertje olie verversen. Dan gaat ie weer een stuk beter, denk ik.

Als dat niet werkt, kun je altijd nog aan revisie, dan wel vervanging van het motorblok gaan denken.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Martijn » 25 okt 2006, 21:28

Ha mannen!

Kleppen zijn 5.000 km geleden gesteld, dus op zich kan het geen kwaad, brandstoffilter vervangen...daar had ik nog niet aan gedacht! Olie vervangen? Hmm....daar zit m nou juist een beetje t probleem: dat verbruikt hij nogal veel, dus ik heb het idee dak constant aan het vervangen ben :S Auto remt goed verder.
Mag ik je binnenkort eens bellen hierover Wiebren?

Groetjes,
Martijn
Martijn
 


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Motormongool » 25 okt 2006, 23:38

Mijn 240D uit 1981 met nog geen 110.000Km heeft ook een probleem met het olieverbruik, dat is ongeveer net zoveel als bij jou. Nu schijnt het feit dat de auto 2 jaar heeft stil gestaan niet bevorderlijk te zijn voor oa. die klepsteelrubbers. Die ga ik dus binnenkort laten vervangen, dat schijnt een enorm effect te hebben op het olieverbruik.
Maar rookpluimen bij het afremmen?? Komt mij niet bekend voor, bij het optrekken wel. Is het olieverbruik opeens ontstaan of is dat al zolang je hem hebt? Ik zal deze draad de komende tijd nauwlettend in de gaten houden !<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2006/10/25 23:38
Motormongool
 


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Wiebren240D » 26 okt 2006, 00:27

Hallo Jongens

als alles goed gaat met deze persoon ben ik 18-11 in het westen van het land neem ik mijn gereedschap wel mee komen we met zijn allen er wel achter wat nog goed is en wat slecht is

en jullie mogen gerust bellen hoor als er wat is

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Martijn » 26 okt 2006, 10:06

Hallowa,

Misschien wat onduidelijkheid over de rookpluim bij het verminderen van snelheid: qua remwerking is alles okay, de rook komt ook niet van de remmem. Het heeft te maken met gas ineens loslaten, en dán komt er even een rookwolk uit de uitlaat.

Over de klepsteelrubbers heb ik al eerder iets gelezen in het forum bij een ander onderwerp, zou goed kunnen dat daar iets mis mee is!
18 november staat in mijn agenda, vorige keer toen Wiebren naar het westen kwam voor de klepstelsessie bij Van Dijk onder het viaduct, kon ik jammer genoeg niet. Dus de 18e ben ik (als ik geen onverwachte dingen op mn werk heb) zeker van de partij ;-)

Al met al denk ik (hoop ik!!) dat het niet meer is nu dan kleppen stellen, klepsteelrubbers vervangen en brandstoffilter vervangen. Als dat niet helpt zie ik wel weer.

Alle berichten over dit onderwerp hoor ik nog graag, dus ik blijf nog ff geabonneerd op de reacties!

Groetsels,
Martijn
Martijn
 


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Wiebren240D » 27 okt 2006, 19:19

hallo jongens

alles goed daar bij mij gaat het redelijk ben weer een jaartje ouder geworden maar dat hoort erbij denk ik

maar ik denk dat het een gekke boel word bij Arie in Zoetermeer hoeveel komen er nu even melden bij Arie denk ik staat hij niet voor verassingen zijn adres staat bij het onderwerp klepstellen

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Lode » 27 okt 2006, 20:05

Gefeliciteerd met het jaartje ouder Wiebren! Ik weet echt nog niet of ik in staat ben de 18 te komen. Als ik kom neem ik ook wel gereedschap mee en kan ik ook wel een enkele 200 of 230 met 115 blok stellen. Ik ben er niet snel mee maar weet wel hoe het moet.
gr. Lode
Lode
 


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Lode » 27 okt 2006, 20:05

Gefeliciteerd met het jaartje ouder Wiebren! Ik weet echt nog niet of ik in staat ben de 18 te komen. Als ik kom neem ik ook wel gereedschap mee en kan ik ook wel een enkele 200 of 230 met 115 blok stellen. Ik ben er niet snel mee maar weet wel hoe het moet.
gr. Lode
Lode
 


Antwoord:verminderd vermogen, hoe ken da'?!

Berichtdoor Martijn » 10 dec 2006, 09:48

Hallo sleutelaars!

Het antwoord op mijn vraag is inmiddels gevonden: een eenvoudig stukje rubber(tegen het schutbord, rondom de gasstang)was uitgesleten en gescheurd, waardoor ik een hoop gas kon geven, maar hij bijna niet reageerde. Wel voor de zekerheid compressie laten meten: rond de 23 bar allevier, dus nog acceptabel. Even flink het roet uit de cylinders gereden na een stuk warmdraaien en voilá: ik rij weer vorstelijk! Toch grappig hoe zoiets ogenschijnlijk dramatisch heel simpel kan aflopen. Oja, de kosten 4,80!
Martijn
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten