[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
voorruit rubber lekt : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 11:27

voorruit rubber lekt

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

voorruit rubber lekt

Berichtdoor Starchild » 23 mei 2006, 06:48

Er komt water bij mij naar binnen tussen de voorruit en het rubber.Het water gaat tussen het rubber en de ruit en dan zo onder de ruit door via het rubber weer omhoog de auto in.
Is dit makkelijk te verhelpen of kan ik beter gelijk een nieuw rubber aanschaffen.Het rubber ziet er nog wel goed uit zonder scheurtjes. <br><br>Bericht gewijzigd door: starchild, op: 2006/05/23 06:50

Starchild

Antwoord:voorruit rubber lekt

Berichtdoor Govert » 23 mei 2006, 09:12

Je kan er kit tussen (laten) spuiten. Ook als je een nieuw rubber neemt, moet je er kit tussen spuiten, anders lekt het alsnog.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Reinout » 23 mei 2006, 11:51

Starchild,

Ik had hetzelfde probleem, het is vrij eenvoudig zelf op te lossen, ik heb het als volgt gedaan:
Met een schroevedraaier heb ik aan de buitenkant tussen het raam en het rubber zoveel mogelijk oude kit weggehaald, daarna met een keukenpapier aan een schroevedraaier de boel schoongemaakt. Toen met een fohn de noel droog gefohned (het was herfst) en met (zwarte) siliconekit er nieuwe kit tussen gespoten. Ik heb dit met zo'n pistool met zo'n tuitje gedaan. Tuitje zo diep mogelijk in het rubber en spuiten maar. Overtollig kit wegvegen met een papiertje. Wel een smerige klus, zorg ervoor dat als er kit op je lak of raam komt, je het weghaald voordat het hard wordt.
Ik heb het rubber niet aangedrukt nadat de kit erin zat, het dicht nu perfect af. Check ook je achterruit even, lekkage daar valt niet zo op.
Sterkte ermee,

Reinout
Reinout

Berichtdoor janbenz1 » 23 mei 2006, 20:35

Als je de pijltjes de andere kant opzet gaat het water dan niet de goede kant uit??:woohoo: :blink: :P
Geintje, bij carglas schijnen ze je ook zeer goed te kunnen helpen met dit probleem.
Je kunt altijd een vraagje wagen.
We hopen eerst maar weer op droog weer.
Groet Jan.
janbenz1

Berichtdoor Mr.beerbelly » 24 mei 2006, 16:29

3M heeft hier speciale kit voor.
Vraag ernaar bij de automaterialen handelaar.

Deze kit kun je er gewoon tussenspuiten terwijl het nog nat is!
Het aanwezige water droog gewoon op.

Het is inderdaad wel een heel smerig karweitje:S

Groetnis Út Joure fan Henk
Mr.beerbelly

Berichtdoor Starchild » 24 mei 2006, 19:56

Hallo allemaal,
Bedankt voor alle hulp en tips.Ik laat het nog wel even weten of het gelukt is om de lekage te stoppen.
Natte voeten in een Benz kan echt niet!!

Bedankt:woohoo:
Starchild

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto