Hallo Mede Benzers,
Van de week heb ik weer eens een vliegtuig gepakt om naar het zuiden af te reizen. Wat mij te wachten stond was een snoepwinkel. Ik wil het jullie niet onthouden, hierbij even een paar plaatjes van wat ik zoal ben tegengekomen...
Donderdag ben ik gaan vliegen vanaf Amsterdam. Op het vliegveld in Coruna werd ik opgehaald door de eigenaar van een W124. Dat is ook snoep, maar dit snoepje was over de datum, en bevatte helaas te weinig conserveermiddelen.
De rest hoef ik niet te laten zien toch?
In dat zelfde La Coruna stond nog een W115 te koop. Niet dat ik die wilde kopen, maargoed, ik wilde hem wel zien. De handelaar die de W124 probeerde te verkopen kende toevallig de andere handelaar waar de W115 stond, dus daar zijn we samen heen gegaan. Wat een gehandel daar in Coruna. Mooie auto. Automaat, airco, stuurbekrachtiging (dacht ik) super mooi.
Toen de bus gepakt naar Pontevedra, daar zou een W123 300D staan, de Spaanse standaard W123. Maar wel één met een 5 bak, een elektrisch schuifdak en de eerste lak. Dit is wat betreft lak en roest de mooiste sedan die ik ooit heb gezien. Nul spuitwerk en nul roest. De binnenkant is ook prachtig, maar daar wint de kwart tonner natuurlijk. Deze heeft net 2 ton gelopen. Ik heb er nog maar weinig foto's van gemaakt, dat komt tijdens de terugreis. Hier samen met de huidige E klasse van de eigenaar.
En nog eentje. Ik had de auto inmiddels gekocht, en een dag later zouden we de papieren gaan regelen, hier haalt de eigenaar mij op van mijn hotel. Geen oog dicht gedaan daar.
En bij die man ging de snoepwinkel echt open. Wat hij allemaal in de garage heeft staan is werkelijk indrukwekkend. Staat een fortuin.
Wat dacht je bijvoorbeeld van deze heckflosse?
Auto is dertig jaar al in bezit van deze meneer op de laatste foto. Ik bedenk me nu dat ik geen verdere foto's heb van zijn auto's. Er staat nog een SLC en een modernere Mercedes, morgen maak ik nog een paar foto's!
Oja, vanmorgen kwam ik mijn (betere) hotel uit, en toen sprak de hotellier en tevens buurman van de eigenaar van bovenstaande mij aan, nam mij mee naar zijn parkeergarage, en wat dacht je?
Spanje? Afgetrapte auto's? Jazeker, maar wie zoekt zal vinden!
Morgen met de rode 300D naar Porto om een vriend op te halen, reisfoto's volgen de komende dagen mocht ik internet hebben. Voor nu heb ik in ieder geval een auto en diesel, en die is hier lekker goedkoop:
Geniet van de plaatjes!
Adios, Laurens