[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hydraulische units Nivo regeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 04:50

Hydraulische units Nivo regeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hydraulische units Nivo regeling

Berichtdoor Diospuszta » 13 aug 2011, 20:26

hallo,

Ik heb mijn 300TDT in Hongarije naar een garage gebracht voor reparatie van de nivoregeling daar bleek mijn veren gebroken te zijn.
Bij het vernieuwen van de veren moesten de hydraulische units er onderuit en dus gingen ze lekken.
Nu blijken ze gereviseerd te zijn in plaats van vernieuwd, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alvast bedankt.

Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Hydraulische units Nivo regeling

Berichtdoor Maikel » 13 aug 2011, 21:04

hoi

hoezo gereviseerd ? wat dan, volgens mij kan dat helemaal niet. Weet wat nieuwe kosten ? pfffffff trek de beurs maar los.
Dus al je factuurtje niet al te hoog is dan kan het zijn dat ze niets gedaan hebben.
Heb je het nou over de veer of de niveaudemper- unit.?

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 14 aug 2011, 00:16

Diospuzta,

Geen ervaring met reviseren van de hydraulische dempers. Maar als de garage in Hongarije dat wel kan dan zeg ik: mooie business. Ik heb hier nog 3 dempers liggen en die zou ik maar wat graag laten reviseren.
Nu even over de oorzaak van die lekkage: Die hydraulische dempers maken tijdens hun leven maar een beperkte slag. Als er aan de achtervering of niveauregeling (bijv. bollen vervangen) wordt gewerkt dan bestaat de kans dat de demoers buiten hun normale werkgebied komen, en dan is er een grote kans op lekkage. Ik heb enkele maanden geleden hier verteld over het vervangen van bollen, waarbij ik de achterkant diep door de veren heb laten gaan. Gevolg was 2 lekke dempers. En nieuwe zijn duur!
Als je niveauregeling het doet, en de dempers lekken niet, dan zou ik het mooi laten zitten.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Diospuszta » 14 aug 2011, 20:59

hallo Caspar en Maikel,

Het gaat dus over de hydraulische dempers, omdat mijn veren gebroken waren moesten de twee "dempers" er onderuit.
Ik ben er s 'morgens snel naar toe gereden om te zeggen laat alles maar zitten dan doen we volgend jaar het hele systeem.
Maar ik was te laat het kwaad was al geschied, een grote plas olie er onder.
Ik zeg tegen die lui dat gaat me een bom geld kosten ( 375 euro per stuk) maar ze zeiden, nee hoor, we laten ze reviseren.
Ben ik een weekje later gaan kijken en hij stond weer recht.
Ze zouden ook nog naar de tempomaat en de climate control kijken want die werkten ook niet, dinsdag zou hij klaar zijn dus dan laat ik weten hoe het afgelopen is.

Groet Diospuszta,
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Maikel » 14 aug 2011, 21:18

hoi
nou als ze werkelijk gereviseerd zijn kun je wel een handeltje beginnen :lol: , dat adres wil ik ook wel.
Is het goedkoop daar ? en denk je dat deze lui nog echt van die ' old school ' monteurs zijn ? Ik ben heel benieuwd.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 14 aug 2011, 21:32

Nou Diospuszta, als 'ie het doet dan doet 'ie ut. Hoeveel kostte de revisie van de dempers? Stuur ik mijn kapotte dempers er ook naar toe.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Diospuszta » 15 aug 2011, 17:39

Hoi,

Vandaag is het maandag dus morgen ga ik kijken of hij klaar is.
Als ik de totale prijs weet zal ik proberen de revisie prijs er uit te krijgen,maar ze moeten het natuurlijk wel een jaar of 10 volhouden.

Groet Diospuszta
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Diospuszta » 17 aug 2011, 20:57

Hallo,

FF een klein berichtje, de revisie van de drukcilinders kost per stuk 150 euro ex, de btw is hier 25%.
Maar ik zal er eerst een tijdje mee rijden en kijken of ze werkelijk weer als nieuw zijn.

Groet Diospuszta,
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Trouwkoets » 17 aug 2011, 23:32

Diospuszta, da's niet niks maar de helft goedkoper dan nieuw. We horen het wel.
Trouwkoets

Berichtdoor Diospuszta » 18 aug 2011, 18:46

Caspar,

Ik heb met mijn 300TDT gereden en het reed weer prima en volgens mij op de goeie hoogte.
Maar is het mogelijk om mij de hoogte door te geven van de grond tot de ronding van het spatbord zowel voor als achter?
Waarschijnlijk kom ik in Oktober naar Nederland en is het dan mogelijk om een paar oude cilinders mee naar Hongarije te nemen?
Ik ga van Nederland dan door naar Sicilië en later weer terug naar Hongarije, dus een behoorlijke rit, als ze dan nog leven kan ik er in ieder geval twee laten reviseren.
En het lijkt me dan beter dat ze niet meer weggegooid worden.
Volgend jaar maart moet ik weer naar Nederland om de auto te laten keuren.

Groet Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor PaulvB » 18 aug 2011, 20:07

ongeveer 63 cm achter
PaulvB
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Diospuszta » 20 aug 2011, 15:53

Hoi
Staat nu op 61cm en visueel staat hij recht.
bedankt.

Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek