MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 13:50

Schuifdak Rubber

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Schuifdak Rubber

Berichtdoor hcbotje » 29 mei 2006, 10:42

Hallo,

Mijn schuifdak rubber is op en versleten. Hij is tijdens gebruik een keer los geraakt en daardoor heeft hij een tijd tussen het dak en het schuifdak gezeten. De rubber is nu uit vorm. Door het dak even een klein stukje te laten open gaan heb ik hem terug kunnen buigen. Zolang ik het dak niet open doe is het redelijk goed. Ik ben dus op zoek naar nieuwe rubbers. Heeft iemand deze ooit vervangen? Is het veel werk? en wat zou een rubber ongeveer moeten kosten?

Groeten Hans
hcbotje

Antwoord:Schuifdak Rubber

Berichtdoor MarceldB » 29 mei 2006, 11:05

Er zitten, zo te zien op de EPC CD rom, meerdere rubbers in. Die kosten van een paar euro tot bijna 20 euro per stuk.
MarceldB

Berichtdoor hcbotje » 29 mei 2006, 11:08

Het gaat overigens over een coupe. Ik weet niet of dit verschilt. Zowieso vraag ik me af of er verschillende soorten daken zijn. De mijne kan namelijk alleen naar achter schuiven. Ik heb ze ook gezien die kunnen kantelen. Bij mij is het rubber dat aan de achterkant van het raam zit stuk.<br><br>Bericht gewijzigd door: hcbotje, op: 2006/05/29 11:10
hcbotje

Berichtdoor MajikSimon » 29 mei 2006, 15:09

is allemaal los te krijgen

check db depot.de

Daar is een aparte recente afdeling voor coupe W123 rubbers. staan ook de schuifdakrubbers in, ook als setje en ook los.

ik heb zel allemaal vervangen behalve de achterste aangezien die vastzit aan het schuifdak en ik daarvoor mijn hemeltje eruit moet doen had ik zo gedacht...
had ik nu nog even geen zin in.

check idd de cd en of de website's<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/05/29 15:09
MajikSimon

Berichtdoor key78 » 29 mei 2006, 15:27

Je kan ze gewoon bestellen bij Marcel Kappen (http://www.mercedes-classic-parts.com/) of Jaap Havik (www.jaaphavik.nl)

key78
key78

Berichtdoor hcbotje » 29 mei 2006, 15:47

Qua prijs is die duitse website best acceptabel. Ook de shipping kosten zijn goed omdat het naast nederland ligt. Rubbers wegen niet zo enorm veel dus dat valt allemaal wel te overzien.

Is er iemand die de rubbers heeft meegespoten?
hcbotje

Berichtdoor MajikSimon » 29 mei 2006, 17:46

idd is db depot niet zo duur ik ben eerder bij kostwinder en verhoeven geweest en die zijn iets duurder...dealer van dijk Mercedes rotterdam is nog iets duurder, niet erg veel

ze prijzen bij db depot zijn incl btw

jaaphavik en marcel kappen zijn denk ik iets duurder maar zeker weten doe ik het niet.

edit overspuiten? geen ervaring mee helaas...waarom zou je dat willen?<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/05/29 17:46
MajikSimon

Berichtdoor hcbotje » 29 mei 2006, 18:17

omdat het er op lijkt dat mijn andere rubbers ook zijn meegespoten. ik weet niet of dit orgineel is? de rest is niet meegespoten.
hcbotje

Berichtdoor Rob Holewijn » 31 mei 2006, 14:44

Bij marcel kappen koop je een gehele zet voor ongeveer 45 euro. Heb ik ook net in mij T gezet.
Rob Holewijn

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto