door MajikSimon » 01 jun 2006, 20:46
ik weet het niet, ik zit ales hierboven nog eens te lezen maar zie dat je nog niet alles gecheckt hebt, ook qua simpele dingen
het lijkt nog wel mee te vallen op de foto, ik zie wel wat je bedoelt.
Maar je neemt aan dat..die schilfertjes erin komen via je carterontluchting?
voel anders met je vinger in beide kanten van de slang van de ontluchting van de slang, als ze daaruit komen, dan moet je ze daar ook voelen(aan beide kanten lijkt me als het daaruit zou komen)
om erachter te komen of het een klep is, een lektest doen zoals hierboven al genoemd
-elke cilinder onder duk zetten via bougiegat, bougie slopen en daar luchtslang op aansluiten, als de in- en uit-laatklep dicht zitten door de stand van de nokkenas, dan kan die cilinder alleen lekken langs een kapotte/ aangebrande klep ( uitlaatklep in uitlaat traject hoorbaar en inlaatklep in inlaat traject/ bij luchtfilter etc) of de zuigerveren.
"leak down test" zegt meer dan compresie meten
is zelf wel te doen, kleppendeksel eraf en klussen maar
maar dat onregelmatig lopen,allerlei simpele oorzaken, onsteking op tijd, contactpunten, bougies, rotor en verdelerkap enzo...als die groenig en ingebrand eruit zien, da's gewoon corrosie van koper en slijtage lijkt me, ik zou even kijken of je het niet gewoon vervangen zou, spul is allemaal vrij goedkoop ook bij de dealer<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/06/01 20:53