Kijk, dat is nog eens een gouden nieuwe binnenkomer, deze Yorke!
Als ik nu een nieuwe auto zou 'moeten' kopen, dan zou ik niet voor Mercedes gaan, sowieso van de nieuwe auto's toch liever BMW of Audi. Voor betrouwbaarheid dan toch Toyota, want de europeanen doen het maar slecht met al die elektronica.
Maar liever helemaal geen nieuwe auto meer, De W123 is voor mij de ultieme auto. :->
De auto moet betrouwbaar zijn, veilig, eenvoudig qua techniek en zeer robuust. Het uiterlijk telt natuurlijk ook wel mee; stijlvol en sierlijk.
Een leuke illustratie van de fantastische elektronica:
In 2001 was ik op vakantie naar sicilie met een BMW E46 cabrio, deze auto was nieuw. Op Sicilie aangekomen rijd ik en bemerkt Melissa dat de motor kookt (wat erg, ik zag het niet eens..
Wij stoppen, blijkt de blower op de radiateur het niet meer te doen. BMW dealers waren dicht dat ivm een aantal feestdagen, er zat er wel eentje op Sicilie dus. Wij weggesleept, dan bij een auto kerkhof wilden ze de blower doorlussen om het met de hand te kunnen bedienen, maar ho maar, zo makkelijk gaat dat niet meer. Er zit een elektronische regelunit in deze blower en deze elektronica was kapot, geen hulp mogelijk. Uiteindelijk is er een andere koeler ingezet van een auto op de sloop (van een oude Fiat) en deze hebben ze zeer professorisch kunnen monteren, maar naast dat de hele auto trilde ging deze oplossing na 2 dagen ook weer stuk.
Geweldig, elektronica in de fan zelf! Handig hoor al die elektronica, totdat het niet meer werkt...
Jurgen