Een paar dagen geleden hoorde ik tijdens het rijden met open raampje een blikkerig geluidje vanaf het linker voorwiel komen. Het geluidje was alleen te horen in bochten naar rechts en was niet erg overheersend. De dagen erna werd het steeds een beetje erger, ook tijdens rechtuit rijden was het te horen, bocht naar links weer niet. Vanochtend maar even naar de hobbyclub gereden om te onderzoeken; na duwen, trekken en draaien leek het lager in ieder geval nog in goede staat. Wiel eraf en er was (uiteraard) niets te zien zo op het eerste gezicht. Aan de binnenkant van de velg zat een licht spoor van slijtage in het remstof, maar geen kras. Toch maar even beter gekeken naar de delen die overeen zouden kunnen komen met dat streepje op de velg, de remklauw zit daar heel dicht op de velg en zou het dus kunnen zijn. Op de buitenkant van de remklauw was het een beetje vies, en er was ook een beetje een wat 'mooier' stukje vuil te zien wat gepolijst leek. Dus: staalborstel gepakt en eens even die viezigheid eraf borstelen, wiel er terug op en rondje rijden: Het tikje was weg! Dat het dus binnen een paar dagen steeds erger werd zou dan wel gekomen zijn doordat er opeens een nieuwe bron van viezigheid (binnenkant velg) gebruikt kon worden om de remklauw nog eens van meer aangekoekt spul te voorzien.
Moraal van dit verhaal: er bestaan ook nog simpele probleempjes die simpel opgelost kunnen worden! (want toen ik daar zo bezig was hoorde ik al 'speling op stuurkogel', 'wiellager kaduuk' en 'versleten fusee' voorbij komen!)
Léon