[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
draagarm achter vervangen, zelf te doen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:57

draagarm achter vervangen, zelf te doen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

draagarm achter vervangen, zelf te doen?

Berichtdoor dinand » 28 sep 2011, 14:36

hoi allemaal,

afgelopen vakantie door de rechter achter draagarm gezakt van mijn 300TD. Na veel heen en weer gel*ul met de ANWB staat de auto inmiddels weer voor de deur en kan het repareren beginnen.

Nu heb ik nog nooit een draagarm vervangen en vraag ik me af hoeveel werk het is, en of het iets is dat ik moet willen doen op straat. Maw, wat komt er allemaal bij kijken? Via de zoekoptie kom ik zo 123 niet verder hier..

En, heeft iemand in de buurt van Utrecht nog een goed exemplaar liggen dat hij/zij wil verkopen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Dinand
dinand

Re: draagarm achter vervangen, zelf te doen?

Berichtdoor Schavuyth » 28 sep 2011, 16:08

je kan alles op straat doen! maar ik raad het niet aan. regel een brug, hobbygarage ofzo. Met fatsoenlijke steunen enzovoorts dat maakt de klus niet alleen makkelijke maar ook veiliger! En verder heb je geloof ik een kanteeldop nodig om het wiellager los te draaien aan de achterkant voor je wiel. Maar ik weet niet 100% zeker of dit nodig is om je draagarm te vervangen.
Schavuyth

Berichtdoor Toontje » 28 sep 2011, 19:12

hoi hoi
ik neem aan dat die rot is beste kun je dan een komplete arm wisselen dan ben je het snelste klaar om enig idee te geven of je dat op straat kan doen kijk je maar ff hier
http://www.oudebenzclub.nl/forum/oude-b ... &start=240

groetjes toontje
oke die link werkt dus niet op die site moet je ff zoeken naar het freubelparadijs in algemeen en dan op pagina 13
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Maikel » 28 sep 2011, 20:46

hoi Dinand,

Ik heb het een aantal weken geleden ook gedaan samen met Hans (van Blesdijke club)
Niet op straat doen!!! :sick: Je hebt een brug nodig en je moet het gewoon met 2 personen doen. Als alle bouten los gaan is het goed te doen, bij mij moest ook het sub frame los (dat kleine stukje wat je draagarm ahw opvangt) cardanas ook los (omdat anders die lange bout er niet uit wilde) veer eruit, schokbreker eruit (dat betekent de leiding los vanboven) Niet de hele achterbank uitbouwen. En je hebt geen kanteelsleutel nodig. Ik had wel een paar dagen spierpijn in mijn klauwtjes (ik ben ook geen zwaar manueel werk gewend he :D )
Ik heb dus nog een goed frame liggen alleen het lager is niet goed meer, vandaar deze vervangaktie ;)

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 29 sep 2011, 00:02

Hallo Dinand

dit is idd een klus wat je op een brug moet doen.
ik wil je heus wel helpen maar ik woon in Sneek.
en er zal heus nog wel een draagarm liggen met een goed lager.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek