Donderdag jl naar Amersfoort met de Benz, Schakelde wat vaag maar verder normaal. Bij de terugrit was het plots afgelopen. Net voor druk stoplicht op drukke invalsweg ging hij niet meer in de versnelling. ANWB gebeld en afgesleept naar Soesterberg, drukgroep kapot. Nu is een week of wat geleden de hoofdremcilinder vervangen en ik was bang voor lucht in de gever/nemer cilinders, volgens ANWB kon dit niet.
Thuis de bens op de rolbrug gezet en cardanas eronder uit om evt de bak eronder uit te halen. Toch eerst maar even ontluchten, bij de nemercilinder zit immers een nippel hiervoor. Nu werkt hij gewoon bij stilstaande motor kon ik gewoon schakelen bij lopende motor kwam in de versnelling niet in. Nu na onluchten werkt dit normaal en prima. Motor gestart en in zijn vrij kan ik de hardy schijf met een hamerkop tegen houden ( draait op de frictie van de plaat lichtjes mee) zet ik hem in zijn eerste kan ik hem niet meer tegen houden ( dat is dus normaal), dat is zo voor alle versnellingen.
Mag ik nu aannemen dat de ontluchting toch de oplossing is of is toch mijn drukgroep kapot ??
de bak eronderuit halen is een hele klus net al op de rolbrug zetten, doe dus die klusjes liever maar 1 keer

Wat is jullie advies hierover ? Toch de drukgroep doen of de cardanas maar weer monteren en proefrijden?
Wie heeft hier ervaring mee ???
Grtz
kees