[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
loopt niet op benzine wel op LPG : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:08

loopt niet op benzine wel op LPG

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

loopt niet op benzine wel op LPG

Berichtdoor JanH » 05 okt 2011, 22:01

geacht forum:mijn 123 Benz 280E bouwjaar 1980 ingevoerd uit switserland loopt perfekt op LPG maar niet op benzine
de motor een 6 cilinder is uitgerust met injectoren.
op de snelweg overschakelen op benzine gaat goed maar zodra ik moet afremmen of stoppen voor een stoplicht dan slaat de motor af en dan opnieustarten lukt dan meestal niet,wel krijg ik de motor weergestart op LPG.
inmiddels hebben we een nieuwe stuwschijf geplaats en de kleppen gesteld.

ook mijn courscontrol werkt niet.

wie heeft voor mij een oplossing bij voorbaad dank voor uw oplosingen

vr gr jan.
JanH

Re: loopt niet op benzine wel op LPG

Berichtdoor Zozo » 05 okt 2011, 22:30

Meestal is dat drukverlies of geen drukopbouw, waarschijnlijk een defect terugslagventiel van de benzinepomp of brandstof accumulator (Kraftstoffspeicher). Maar na minimaal 27 jaar ook kans op een defecte warmloopregelaar erbij (was bij mij het geval) en dan heb je een dure bij de bient. Je moet het in ieder geval eerst bij de brandstofdrukverzorging zoeken.

Succes..

Ps. Ik bedoel dus niet dat je meteen daar onderdelen moet vervangen, maar wel (laten) doormeten ;)
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek