door Gerlof » 09 okt 2011, 04:08
hallo, ik zoek nog wat hulp met het volgende:
ik heb een M110 motor zonder injectie en mechanische ontsteking..
Op mijn verdeler zit een vacuum diafragma voor het verstellen van het onstekingstijdstip.
Er zitten twee slangetjes op deze vacuum paddestoel, 1 buisje(rood) wijst van de verdeler af en zit bovenop, het andere slangetje(wit) aan de onderkant van de paddestoel wijst naar de verdeler toe. Op deze laatste staat tijdens stationair vacuum, dat voel ik, die andere voel ik dan niets.
Zou het kunnen dat het vacuum bij flink wat toeren op dat witte buisje afneemt en daardoor een vervroeging van het onstekingstijdstip ontstaat?
Zou iemand mij kunnen bevestigen dat ik deze buisjes niet moet omdraaien? Want als ik dat witte buisje eraf haal loopt ie harder/beter... Deze buisjes lopen naar het vacuum bij de carburateur, wat is hier de aansluitvolgorde?
En hoe werkt dat dan precies met dat rode buisje... als ik het goed heb... als hier vacuum opkomt is er sprake van vertraging in ontsteking, maar wanneer is dat?
Mocht iemand weten hoe dat met die vacuum vervroeging zit, dan hoor ik dat graag.
En ik ga morgen kijken of ik onderin mijn verdeler ook een mechanische vervroeger heb, met gewichtjes en veertjes op centriugaalkracht, en kijken of dat er nog netjes uitziet. Hoe merk je als dat niet goed werkt eigenlijk.
nou, ben benieuwd.
groet,
Gerlof
Laatst bijgewerkt door
Gerlof op 30 okt 2011, 10:59, in totaal 1 keer bewerkt.