[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aansluitschema bougies M110 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:44

Aansluitschema bougies M110

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Aansluitschema bougies M110

Berichtdoor WitteMercedes280e » 14 okt 2011, 13:58

Heren,

Ik heb zojuist de kleppen gesteld, niks spannends aan het handje, was allemaal prima maar toen heb ik een kapitale fout gemaakt met weer in elkaar zetten. Ik denk dat ik de bougiekabels verkeerd heb aangesloten. Bij starten had ik vrijwel meteen backfire. Ook op benzine. Wat een K*-zooi.

Kan iemand aangeven wat het aansluitschema is voor een M110. Liefst met een tekeningetje of iets dergelijks. Dan kan ik in ieder geval de bougies weer goed aansluiten. ik heb het hier niet kunnen voinden op het forum, anders had ik de vraag niet hoeven stellen.

Ik hoor graag.

groet,

Vincent
WitteMercedes280e
 


Re: Aansluitschema bougies M110

Berichtdoor Bob » 14 okt 2011, 14:20

Ontstekings volgorde voor een M110 is 1-5-3-6-2-4. De eerste cilinder is die aan de radiateur zijde.
Draai de motor en zet de eerste cilinder in TDC werkslag. Open de verdeler kap, en kijk naar welke kabel de rotor wijst.
Dit is de kabel op bougie één.
De volgende (rechtsom geteld) op de verdeler kap moet op cilinder 5, dan de volgende op cilinder 3 enz enz.
Als je misschien nog met enige zekerheid weet welke kabel op bougie 1 hoort kun je het regel 2 overslaan.

Succes
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Aansluitschema bougies M110

Berichtdoor WitteMercedes280e » 14 okt 2011, 14:43

Thanks,

problem solved. Ik had inderdaad twee en drie omgedraaid. Nadat ik de luchtweger recht heb gemaakt en de kabels heb omgedraaird loopt ie weer goed. Nu eens kijken wat er gebeurt als die warm is. Misschien is toch de luchtweger naar de kloten.

Maar superbedankt voor de snelle reactie. Topic kan worden gesloten.

groet,

Vincent.
WitteMercedes280e
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten

cron