Hallo,
Nee hij kan vrij ver op zijn kant zonder dat er iets uitloopt. Wel moet je de accu eruit halen want die kan niet tegen op zijn kant staan. Omdat hij onder 60gr stond heb ik ook de olie getapt ( moest toch verversen) maar dat hoeft niet. wel de tank bijna leeg als de vulopening naar beneden gaat wijzen zoals hier. Gaat hij andersom op de kant hoeft dat niet. Wel liep er wat diesel uit een soort overloopslangetje bij de brandstofpomp. Die dichtgeklemt met een stevige klem.
De bak meteen maar gewassen want die was moddervet van olie en vuil, hij gleed zowat uit je handen en dat is lastig bij monteren. Gewoon met benzine schoongemaakt en met schoevendraaier losgestoken. Dan met kwastje zo goed mogelijk uitgewassen. De bak hoeft voor mijn niet brandschoon maar moet ik wel kunnen aanpakken. Wat je nodig hebt is dus een goede sleutelset, setje schroevendraaiers, doppenset met knietje voor bouten boven op. daar kom je met ratel en dop niet bij, knietje ertussen past het prima. Imbusdop 10 voor ratel , imbussleutel kun je geen kracht op zetten. goede krik en hoop tijd en snufje durf
Op de foto met kantelbrug liggen ook de zilverkleurige hulp stukken voor montage van de Bens, de lange balk met rubber doppen aan de kant is voor het opkrikken . Met 1 krik de hele voor/achterkant omhoog in 1 keer. Paste hier niet op de krik dus heb een verloopring gemaakt en die op de montage pin van de balk geklemt. Nu past hij als gegoten.
Net proefrit gemaakt en hij schakelt beter dan hij ooit heeft gedaan. Nu zijn ook de slijtage sporen verdwenen dus dat is logisch.
Heb ooit bij deze klus Wiebren geassisteerd en een hoop daarvan geleerd. Dat was in Waarland bij Jaap, een goede herinnering dus aan die tijd daar. Juist nu begaf de blauwe Bens het toen was het de witte. Pijnlijk tijdstip maar mooie herinneringen aan Waarland.
Hier de laatste foto's