Zit ik net een half jaartje met m'n auto, begin er echt al aan te hechten, zit er zelfs al lekker aan te sleutelen... Begint ie wel heel opvallend te resoneren. Achteraf hoorde ik het al aankomen door een hoog rondzingende 'soort bas fluittoon'. Nu is het meer, ik dacht eerst aan een lek in de uitlaat, een soort zware trancedente hummmm. Los van de toeren van de motor. Dus iets van de aandrijving of automaat.
Na uren lezen hier in de archieven, is het meest aannemelijke dat het tussenlager op is.
Dan moet, volgens hier, de hele aandrijfas eronderuit en aangezien ik meer een straatklusser met het gereedschap van de gamma ben... Wordt dit dus een dikke garageklus.
Lijkt me zo een klusje van dik 500 euri. Daar wilde ik net eigenlijk een piano voor kopen...
Nu heb ik een paar vragen voordat ik naar de garage rijdt:
Zit ik een beetje in de goede richting met die resonantie?
Hoe lang kan ik hiermee doorrijden?
Is hier niet iemand die wil en kan, waar ik een afspraak mee kan maken, bestel ik wel zo'n lager? Betaal liever aan een hobbyist, zodat ik zelf ook nog wat kan helpen en niet het risico, dat ik er te veel in investeer.
Kan je er ook een 2dehansje onderzetten, die onder een andere auto goed gebalanceerd was?
Ik heb deze week (net als thimo m'n Mercedes 'mannetje') nog vrij...
Groet,
Gerlof