door Stanley 300D » 11 okt 2011, 17:49
Ben dus paar weken geleden naar Hoogeveen geweest. Bij Klaas, doe dus daar bij Terberg werkt. Is een eindje rijden maar dan heb je ook wat. Hij heeft eerst na een paar bakkjes koffie.... de cardanas eerst maar eens goed gezet. Achterste gedeelte zat niet op de plek in het voorste gedeelte... Heb destijds lager vervangen, samen met vriend.. en die stond aan die kant. En hij heeft hem er gewoon in gestoken. Je moet ook alles zelf doen....
Daarna heeft hij nog gekeken of hij gebalanceerd moest worden. En dat hoefde dus niet, Was nog perfect in balans. Wel raadde hij aan om het rubber onder mijn versnellingsbak te vervangen.. Dat zou wel eens de oorzak van het trillen kunnen zijn. En mijn linkerachter wiel, of de velg zit een slag in volgens Klaas. Dus deze ook vervangen zei hij.
Nu heb ik het rubber vervangen, dat scheelde wel iets in het trillen, maar de motor loopt nu "raar"... Maakt meer herrie, en lijkt wel een meer lawaai te maken. Het trillen is hier dus ook niet mee opgehouden. Lijkt wel alsof hij "rauwer" loopt. Weet niet hoe ik dit het best kan omschrijven. Ook trilt hij vooral als hij stationair staat te draaien... Dat voel je door heel de auto heen.
Hoe kan dit komen. Dit is dus erger geworden sinds het rubber onder de bak is vervangen. De motor is hierdoor natuurlijk wel iets meer van achteraan omhoog gekomen. Het rubber was ook erg slecht. Kan dit hiedoor komen.....?
Las hier op het forum, dat het zou kunnen helpen om de kleppen weer eens te laten stellen, is alweer even geleden... Wat kan het nog meer zijn.
Heb ondertussen al een nieuwe velg gevonden. Splinternieuw, kroonkurk, voor 50 euro incl verzenden. Dus die gaat eronder. Heb zo bijna de hele auto vernieuwd, maar de trilling zal eruit gaan!!!
Dus als iemand nog een optie heeft, hoor ik het graag. Ga gewoon door tot het weer helemaal goed is...