MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:27

Hefmechaniek achterramen Coupe

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: Hefmechaniek achterramen Coupe

Berichtdoor Trifonius » 11 jul 2011, 20:44

Dan maak je helemaal onderin het voetje van de geleiderail los. Dat is even priegelen. Ik deed een keer door er een dop op te zetten en daar vervolgens een brede schroevendraaier op.
Bijlagen
P1020219.JPG
Laatst bijgewerkt door Trifonius op 11 jul 2011, 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Trifonius

Berichtdoor Trifonius » 11 jul 2011, 20:47

En hoppa, via de bovenkant eruit...
Bijlagen
P1020224.JPG
Trifonius

Berichtdoor Trifonius » 11 jul 2011, 20:52

IN mijn geval moest ik het hefmechaniek weer een beetje terugbuigen omdat het helemaal naar voren was geduwd door het vastlopen.

Verder is het vervangen van de kapotte onderdelen en in omgekeerde volgorde weer inbouwen. Pas op met het te strak aandraaien van de stelblokjes van de geleiderail op het "driehoekje". Te strak en hij loopt aan, te los gaat ook mis.
Bijlagen
P1020226.JPG
Trifonius

Berichtdoor RWA073 » 20 okt 2011, 17:19

Hoi Trifo, Dank voor de actiefoto's + uitleg! Ik had je in juni geschreven en nu is het oktober ... Had teveel andere zaken aan mijn kop en heb de raampjes dus maar ff zo gelaten. Maar als ik tijd heb dan ga ik er naar kijken. Volgende zomer moet alles helemaal open kunnen, wamt die 3/4 open raampjes is geen gezicht! ; - )) Groetjes, Rik
RWA073

Vorige

Keer terug naar Techniek