[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Prijsindicatie vervangen voorste krukaskeerring : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 14:29

Prijsindicatie vervangen voorste krukaskeerring

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Prijsindicatie vervangen voorste krukaskeerring

Berichtdoor Theredone51 » 21 okt 2011, 21:02

Beste W123 liefhebbers,

Mijn W123-250 "gebruikt" wat meer olie dan normaal is. De rechter spoorstangen en dergelijke zijn namelijk goed ingesmeerd met een laagje vieze en zwarte pek..

Nu heb ik het vermoeden dat de voorste krukaskeerring de boosdoener is (het is overal vies, behalve daar). Heeft iemand deze al eens laten vervangen bij een 250? Of heeft iemand een idee wat me dit gaat kosten bij de garage? (Natuurlijk niet de MB-dealer met zijn uurloon van 95 euro..)

Alvast bedankt!

Sander
Theredone51

Re: Prijsindicatie vervangen voorste krukaskeerring

Berichtdoor Mart Gloudemans » 21 okt 2011, 21:13

Is niet zo moeilijk zelf te doen, even de zoekfunctie gebruiken en je leest er alles over.

groetjes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Theredone51 » 21 okt 2011, 21:19

Dat zal best Mart, maar bij sommige dingen ben ik toch voorzichtig en laat ik het liever doen door iemand met meer ervaring daarin dan ik. Had ik mijn wagen nu niet elke dag nodig, dan was het geen probleem. Maar het is mijn "daily-driver", dus het moet wel in 1x goed zijn..
Theredone51

Berichtdoor Mart Gloudemans » 21 okt 2011, 21:27

Ik weet niet waar je woont maar als er ergens een sleutelclub in de buurt is dan kun je het daar zo laten fixen op een zaterdag als je maakt dat je onderdelen hebt, aan de voorkant is het niet zoveel werk, de achterkant is een ander verhaal.
En als Zeeland niet te ver is vraag je Toontje die kost ook geen € 95,00 per uur.

Groetjes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja

Berichtdoor Theredone51 » 29 okt 2011, 22:05

Weet iemand toevallig of het bij de 250 hetzelfde is als bij een OM617? Zoals hier: http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f= ... 17#p100866

Anders moet ik het misschien zelf maar eens proberen, enkel het blokkeren van de as is wat lastig in verband met de automaat..
Theredone51

Berichtdoor Govert » 29 okt 2011, 22:16

Heb een factuur voor me voor het vervangen van de voorste krukaskeerring. De factuur is uit augustus 2007.

Arbeidsloon € 118,80
Keerring € 15,02
Kleinmateriaal € 3,00

BTW = € 26,00

Totaal incl. BTW circa € 163

Bij de Mercedes-Benz garage.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Theredone51 » 30 okt 2011, 23:32

Dat valt me nog goed mee!
Theredone51

Berichtdoor CE Loco » 30 okt 2011, 23:43

Ik heb het laatst laten doen bij de plaatselijke turk,zonder bon,voor 100e.Doe er je voordeel mee.
CE Loco

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto