door GuusT » 23 okt 2011, 16:11
Tja, volgens mij is het dus niet helemaal waar , dat van die druk op de lagers , ga maar even na.
Standaard wielen hebben een offset van 20 a 25 , deze wielen waarschijnlijk iets van 35 a 40
door die spacers verander je de offset van de wielen waardoor ze dus dezelfde offset krijgen als de standaard
wielen en word de druk op de lagers niet groter of kleiner.
Wel is het zo dat wanneer je echte brede velgen met banden gaat zetten , die dan verder uit de as steken dan de standaard
je wel een verkeerde wieldruk cq lager druk krijgt.
Zet het maar eens op een stukje papier , door die spacers krijg je dus gewoon een wiel met dezelfde offset.
Wat wel een nadeel kan zijn is dat je de wielen laat balanceren maar toch slingering in het wiel krijgt door
die spacers , oplossing daarvoor is dan , laten balanceren OP de auto.
Als ik zo naar het setje kijk dan denk ik dat het wel zal meevallen want die worden eerst OP de auto gemonteerd
en daar dan weer de wielen op.
Guus