MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 12:32

Strips

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Strips

Berichtdoor Theo Maasen » 31 mei 2006, 12:10

Weet iemand hoe je de sierstrips (onderkant deur) kan verwijderen?
Theo Maasen

Antwoord:Strips

Berichtdoor Topasbrauner » 31 mei 2006, 12:59

Dag Theo,

Het hangt er vanaf welk type je hebt en of eea nog origineel is bij jou. Maar ik denk dat je op de buitenste hoek van de deur een zwart dopje tegenkomt. Wip dit eraf en je ziet erachter een moertje zitten. Als je die loshaalt, kun je de strip op de overige bevestiginspunten losklikken. Op het andere uiteinde zit ie in de deur gehaakt, je schuift het hier zo uit. De strip zit vast met langwerpige bevestigings'klemmen', je zult met voorzichtig de strip naar onder en/of boven te kantelen dus het beste resultaat behalen en wellixcht zelfs die klemmen opnieuw kunnen gebruiken. Zoniet, zul je even nieuwe moeten halen bij de dealer. Die plaats je vervolgens in het gat in de deur en je tikt dan een borgpennetje naar binnen en het zit vast. Je klikt de strip hier weer op en schoreft hem op het laatst weer vast met het moertje.

Als je een 1e type hebt, is het wellicht een tip om de (indien nog origineel) strips zonder spatflap tegen de dorpel aan, te vervangen door strips die dit wel hebben. Zo voorkom je dat water, viezigheid, steenslag en pekel tegen de onderkant van je deuren aankomt.

Succes!

ps, waarom moeten ze eraf, roest eronder? In dat geval nogmaals succes!<br><br>Bericht gewijzigd door: topasbrauner, op: 2006/05/31 13:01
Topasbrauner

Berichtdoor Theo Maasen » 02 jun 2006, 11:26

Ze moeten eraf omdat er inderdaad roest aanwezig is. Bedankt ik zal je advies opvolgen!
Theo Maasen

Berichtdoor Topasbrauner » 02 jun 2006, 11:33

Haal dan ook zeker de binnenbekleding eraf en kijk wat er nog te redden valt. Maak het ook aan de binnenkant goed kaal. Ik heb zelf goede ervaringen met Fertan. Binnenkant vervolgens, (na uitwerking Fertan) afwerken met iets als rx5 en rx10

Hoop dat het nog wat meevalt. Ik heb wel een paar foto's van mijn oude deuren waarbij de tranen je in de ogen springen. Ik heb wel veel plaatwerk van die deuren opnieuw kunnen gebruiken om te lassen! Gereincarneerd zullen we maar zeggen, van deur tot bodemplaat....:blink:
Topasbrauner

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto