door Weizengelb » 28 okt 2011, 13:31
Hallo,
Nou, ik denk dat ik hem eerst maar eens invoer en er een tijdje mee ga rijden. Ik heb nog steeds de 240D kapot en rijd nu eigenlijk nog steeds in de 200D/8 van 1971.
Dat bevalt eigenlijk prima, maar echt superzuinig is die helaas ook niet (ik denk tussen de 1 op 11 en 1 op 12). Ik wil wel even proberen hoe zuinig zo een W124 kan zijn.
Daarna doe ik hem denk ik toch weg, want ik vind een W123 (of een W115) gewoon mooier.
Ja die Wieldoppen zijn inderdaad niet de mooiste die Mercedes ooit gemaakt heeft, maar ja, ik zie ze liever op een auto zitten dan een paar 18 inch sportvelgen. Een paar mooie putdekselvelgen van Mercedes zouden wel mooi uitzien!
Ik heb nog niets gepoetst of schoongemaakt, dus de laadruimte is nog wat stoffig. Maar als dat schoon is is het vast weer als nieuw. Met deze lichte kleur zie je het vuil wel erg snel inderdaad. Toch is dit tapijt (velours?) denk ik beter schoon te maken dan dat “schlinge” tapijt wat in de meeste W123 zit, in die lusjes blijft het vuil ook erg steken is mijn ervaring.
Ik weet niet of ik veel aan de wagen ga sleutelen. Ik denk de olie en filter een keer verversen (hoewel dat volgens een kaartje onder de motorkap nog recentelijk gebeurd is). Even kijken of ik de roestplekjes ga aanpakken. Ik heb het eigenlijk wat druk met het huis en even nog met de 240D die eigenlijk nu aandacht vraagt. En in de winter is het verdraaid koud in de garage! (Ik heb wel 2 electrische kachles besteld maar moet nog even kijken of ik een nieuwe stroomkabel moet trekken naar de garage om 4KW te kunnen afnemen.
Wordt vervolgd
Mathieu
Das Beste oder Nichts!