[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
combischakelaar : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:05

combischakelaar

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

combischakelaar

Berichtdoor Fritske » 25 okt 2011, 21:42

Hallo allemaal,

Gisteren toen ik mijn grootlicht aanzette brandde deze eerst heel zwak, en even later niet meer, gevolgd door een brandluchtje vanuit het interieur.
Vervolgens deed ook het dimlicht het niet meer, alleen seinen ging nog, en bij friemelen aan de hendel knippert af en toe de verlichting. Mij was duidelijk dat de combischakelaar is overleden, dus maar verder gereden met de mistlampen aan (anders is het zicht wel heel weinig op de plattelandsweggetjes)

Schakelaar gedemonteerd, en er stond een stempel in met 78, aangezien de auto ook uit 78 is zal dit dus nog de originele schakelaar zijn.
voor zover ik naar binnen kon kijken zag de binnenkant er aangebrand aan, het witte kunststof is plaatselijk zwart.

Nu was ik dus op zoek naar een "nieuwe" schakelaar, op het forum zag ik dat deze 180 euro is via de dealer, vind ik een beetje duur, dus marktplaats afgestruind. Geen schakelaar voor een W123 te vinden, wel voor een W124, die op de foto wel lijkt op mijn schakelaar.

Heeft iemand een idee of deze echt hetzelfde is, of dat andere modellen dezelfde schakelaar hebben, of wellicht heeft iemand nog een schakelaar over voor een mooi prijsje...

Groeten Fritske
Fritske

Re: combischakelaar

Berichtdoor Mart Gloudemans » 26 okt 2011, 00:28

Hoi Fritske,
Ze schijnen in Duitsland goedkoper te zijn, misschien dat je van een forumlid wel een goede kunt kopen, op marktplaats heb ik al een paar keer gelezen dat er leden zijn die dat ding voor ergens tussen de € 35,00 en € 45,00 gekocht hebben en dat die ook helemaal gammel waren bij aankomst, dus dan ze ophalen en testen als je daar iets koopt (is maar advies) er zullen ook leden zijn die wel een goed exemplaar op gestuurd hebben gekregen.
groetjes en succes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 26 okt 2011, 06:00

hoi hoi
ik weet niet waar je woont maar heb er nog wel 1
groetjes toontje
www.hetvoorportaal.com
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Fritske » 26 okt 2011, 08:15

Hoi Toontje, ik woon niet direct in de buurt, (heb de woonplaats even toegevoegd aan mijn profiel) en om nou drie uur in de auto te zitten om een schakelaar te halen vind ik iets teveel van het goede, de dag is meestal toch al veel te kort.

Doe je ook aan opsturen? en aan welke prijs zat je te denken?

Groeten Fritske
Fritske

Berichtdoor Zozo » 26 okt 2011, 11:11

Onlangs eentje besteld is Duitsland bij de dealer voor 134.79 ex. Duitsland telt ook 19% btw. De enige uitvoering dienieuw nog te krijgen is isde geheel kunstof uitvoering (zonder merkaanduiding). De SWF metaal uitvoering met het knikje in de hendel is uit de handel. En das jammer die gaven toch weleen wat robuuster gevoel.

Die kunstof uitvoeringen die verschieten erg van kleur door de jaren heen en de meeste die uit slopers worden gehaald zijn dus verschoten van kleur en misschien meer dan 200.000 km mee geklikt. Dat stangetje kan je natuurlijk wel opnieuw in de mat zwarte lak zetten. Ook zullen meestal de pictogrammen afgesleten zijn. Ik had er 2 via marktplaats besteld eentje van kunstof uitvoering, dus verschoten en afgesleten pictogrammen maar functioneerd nog goed. Heb ook nog eentje van SWF maar die was een beetje gammel, heeft de veertjes watopgerekt en voelt wat losjes aan. Ik ben dus via de 2e hands (marktplaats) optie voor 80 euro om de oren geslagen naar mijn gevoel. Veel verkopers vinden die onooglijke dingen nog goed genoeg om daar 35 euro voor te vragen omdat het nog functioneel is :( en niemand weet hoelang nog. Omdat mijn Benz nog in redelijk mooie staat is vond ik beide niet goed genoeg in in mijn wagen te verbouwen en heb maar een nieuwe besteld.

Dus bezint eer ge begint en koop een nieuwe of ga eerst kijken en voelen voordat je een koop afsluit. Ik heb er dus ook nog 2 modellen liggen en woon ook niet echt veel dichter bij (Zuid-Limburg) maar als je eens wil komen kijken ben je altijd welkom. Bevalt het dan niet kan je meteen 8km doorrijden naar Duitsland en een nieuwe bestellen, ik stuur je dat ding dan wel na, kom daar toch regelmatig :)

Ps.Ik duid in mijn verhaal geenszins op Toontje natuurlijk, als hij aangeeft dat dat ding OK is dan kan je daar wel prat op gaan. En dat zal beslist voor alle club leden wel gelden. Maar van vreemden via marktplaats of Ebay moet je niet doen met zulke onderdelen.
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Mart Gloudemans » 26 okt 2011, 13:34

Hoi zozo,
Dan heb ik jouw verhaal eerder gelezen, zie mijn reactie eerder in dit topic, ik sluit me helemaal aan bij jouw mening, dit geld uiteraard niet voor Toontje of de meeste andere leden van dit forum, bij hun zou ik het gerust op laten sturen.

groetjes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor Toontje » 26 okt 2011, 18:57

hoi hoi
de prijs is 25 euro zelf uithalen en opsturen doe ik niet dan ben ik een uur kwijt met dat ding eruithalen doosje zoeken inpakken wegbrengen en dan word zoiets ineens erg duur
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Hans230CE » 26 okt 2011, 21:41

Doen, krijg je gelijk een evaluatie van je voiture 8-) Gewoon durven doen :P :P
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Fritske » 27 okt 2011, 07:52

Hoi,

Ik zoek inderdaad een goeie, maar mooi hoeft niet, (anders past hij niet bij de rest van de auto).
Als ik er eentje koop, dan inderdaad zelf ophalen in de buurt, of via een mede-forummer, daar durf ik nog wel op te vertrouwen.

Toontje, de prijs is goed, maar helaas te ver weg.
Inderdaad voor de evaluatie van de rest van de auto zou het interessant kunnen zijn bij toontje langs te gaan, maar ik durf niet, haha.

Maar heeft iemand nog een idee of die uit een W124 of andere modellen past? dat verruimt mijn zoekbereik binnen de marktplaatsen.

Groeten Fritske
Fritske

Berichtdoor Rero » 27 okt 2011, 09:16

heb er nog wel liggen prijs 40 euro.
bij verzenden komt er 7,50 bij.
van te voren betalen hoeft niet,stoppen er gewoon een factuurtje bij
Rero

Keer terug naar Interieur