Vandaag eindelijk eens wezen kijken bij deze auto(fotos zal ik nog overplaatsen uit een ander topic). Hij bleef me maar niet loslaten en elke keer hoopte ik dat ie niet verkocht was. En met wezen kijken bedoel ik dan, een kennis langsgestuurd om de auto te bekijken, dit gezien de auto 1800 km verderop in Europa staat geparkeerd
Had het zelf wel willen doen maar ja, je beste mattie nog vanaf de middelbare school kan ik ook vertrouwen.
Conclusie:
Vraagprijs ver boven het gemiddelde in die regio. De verkoper weet ook dat ie een bijzondere auto in bezit heeft. Na 6 maanden de auto niet verkocht te hebben is de prijs toch gezakt.
Interieur, vrij netjes, en de voorstoelen zijn idd gerepareerd. Voor de rest zeer keurig en netjes. Stoelen hebben ook een handmatige pompje om de kussens op te blazen.
Motorisch, start zonder problemen, wel met een andere accu, want de huidige is dood. Draait wel stabiel en klinkt fris. Oliedop open bij draaiende motor..veel gespetter en geblaas. Is dit een teken dat de motor toch niet zo fris is? De auto heeft slecht een 3 ton(origineel) op de teller en de afgelopen 20 jaar door een rustige oudere man bereden. Zou wel vreemd zijn..
Automaat..schakelde mooi en soepel zonder te schokken en boinken. Wel iets hoger in de toeren maar dit zou aan de bowden kabel af te stellen zijn?
Airco..nog steeds een misterie, blijkt niet te werken. Maar mijn vriend kon de kompressor ook niet traceren. Zat wel een 'ding' in maar stond geen snaar om heen en zat ook geen poelie op???
Ophanging, vrij goed, strak en op een lichte boink vanaf de voorzijde weinig spannends.
Mijn beste vriend is wel enigzins bekend met autotechniek maar toch geen expert op gebied van de W123. Volgens het zat er ook een onbekend rugbybal-vormige tankje op het linkervoorscherm in het motorcompartiment. Weet iemand wat dit kan zijn? Heb zelf even gegoogled en op die plek ben ik alleen een tach-amp tegengekomen.
Kan iemand me helpen met de vraagstuk omtrent de airco? Hoop dat iemand een duidelijke foto heeft van het motorcompartiment waar ook duidelijk de airco komp.te zien is.
Alvast bedankt iedereen.
Groeten, S.