[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gasotronic LPG voor Diesels : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 12:27

Gasotronic LPG voor Diesels

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Gasotronic LPG voor Diesels

Berichtdoor BenzBaas » 02 jun 2006, 17:39

hohohoho laten we niet te hard van stapel gassen! Ik hoor in die radiouitzending dat ze 30 (!) jaar geleden al ervaring opgedaan hebben. Dus het is bepaald geen nieuwe vinding. Ergens moeten toch ervaringsdeskundigen zijn...

Mijn 300TD rijdt ongeveer 1 op 9 trouwens :blink:
Gaat de APK dit goedkeuren trwns? :unsure:
BenzBaas

Berichtdoor Wiebren240D » 02 jun 2006, 18:14

hallo BenzBaas

ik denk het wel maar hoe oud is je auto moet hij al roetmeeten zit wel verschil in aan die waarden moet je voldoen is maar net hoe gebruik je de auto elke dag kleine stukjes of geregeld lange afstanden dat je even echt hard kan rijden

ik ben zelf markt koopman geweest en toen de roetmeting erin kwam was mijn trekker zo vies als wat afkeur bij de roetmeting toen van dat reinigings middel gekocht was toen ook al niet goedkoop maar hij kwam wel door de keuring en de jaren daarna deed ik altijd een week voor de keuring 10 procent benzine door de diesel en weer roetmeten in 1 keer er door heen maar daar heb ik nu geen last meer van ben geen marktkoopman meer maar met die oude W114/115 diesel is oud genoeg hoeft niet te roet meeten maar de W123 die ik van de week heb gekocht is net van de eerste maand 1980 moet roet meeten niks aan te doen komt ook wel weer goed

groeten wiebren nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BenzBaas » 03 jun 2006, 12:24

mijn Benz hoeft NIET te roetmeten.
Zeg Jurgen, ouwe brandstoffen expert, waarom praat jij niet mee in dit topic?<br><br>Bericht gewijzigd door: BenzBaas, op: 2006/06/03 12:24
BenzBaas

Berichtdoor janbenz1 » 04 jun 2006, 11:31

Het voordeel van gastronic is dat je een veel schonere verbranding hebt.
Hij verbrand dan alle brandstof in de motor, en geeft minder roetvorming.
Daardoor komt hij sneller door de roetmeting.
Volgens mij doet de RDW hier niet moeilijk over, mits dit op de juiste wijze is ingebouwd, en door een erkend station.
Verbranding is schoner , beter voor het millieu, je rijdt al belastingvrij, dus extra inkomsten lopen ze niet mis, dus wat kan dan nog het probleem zijn.:blink:
Ik niet weet. :P
Groet Jan.
janbenz1

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto