door RenK » 26 okt 2011, 14:16
Hoi,
Nooit mee rommelen, kan je leven kosten als die niet goed is.
Vervangen kun je zelf als je netjes en voorzichting te werk gaat.
Zuig de remolie met oude injectiespuit eruit. Veel doekjes eronder en de slangetjes losmaken, dan reservoir omhoog trekken tot hij uit de rubbers komt. LET OP remolie is troep en giftig, het tast je las aan dus alles opvangen en wegdeppen!
Dan met steeksleutel de remleidingen lossen en eraf schroeven.
bouten waar hij mee aan de bekrachtiger zit losmaken en dan moet je een "zuchtje" horen bij losnemen dat is je remvacuum.
Nu de oude eruithalen en gewoon of goed revisreren of nieuwe kopen. Nieuw kost ca 125 euries en revisieset betaal ik hier in de buurt 48euries voor, ik heb dus nieuw gekozen.
Nieuwe er inschroeven, zorg dat de remleidingen goed passen anders kan je de draad beschadigen. Zaak weer vastzetten en reservoir erop zetten dmv erin drukken. Bijna klaar.
neem een jampot met remolie, slangetje erin dat tot op de bodemkomt en aan je ontlucht nippel vast zit van je remklauw. Pot lucht dicht houden en er druk opzetten mbv pomp of perslucht ( max 1atm) Ontluchter openen en je hoort het in je reservoir pruttelen. uitgepruttelt dan dus ontlucht. Doe dat bij alle vier je remklauwen. Remoliepijl controleren in reservoir en op je rempedaal trappen. Nu moet je tegendruk voelen, voelt hij sponzig aan nogmaals ontluchten en een paar keer op je rempedaal trappen. dan moet hij tegendruk geven en is hij klaar.
Ik heb de gelegenhgeid meteen gebruikt om remolie te wisselen, potje met remolie heb je toch nodig dus doe er schone olie in. Je drukt de olie er van onderaf in dus meteen schone olie in je leidingen. Restje uit je reservoir met spuit eruit zuigen tot hij blank is en je hebt meteen nieuwe olie in je systeem.
Klusje van een paar uurtjes en dan werkt alles weer
Vr.grt
Kees