Gister (zoals wiebren al schreef) bij hem langs geweest in Sneek. Wiebren heeft me leren kleppen stellen, kan ik dat voortaan ook weer zelf!
Dat scheelde wel heel veel! Ik had al nieuwe verstuivers in m'n blok gedaan, op een gegeven moment liep ik zelfs stukken op 3 poten! Ik dacht dat ik misschien de dieselpomp had vernaggeld met PPO, maar na het stellen van de kleppen rijdt hij weer als een zonnetje.
Alleen die oliedruk dus. Het gekke is dat de compressie wel goed is, bij min 4 slaat hij meteen aan en op de technische dag hebben we het gemeten. Ondangs dat een hoge carterdruk en slingerende druk bij warm weer. Ik heb het idee dat mijn olieverbruik (1l op 1000 a 1500 km) volledig komt van overduk die de inlaat wordt ingeblazen. Zoals Wiebren al schreef, blijf ik doorrijden totdathet verbruik omhoog gaat, of tot iemand me kan helpen het probleem op te lossen natuurlijk